Lucrările la lotul 2A Grințieș – Pipirig, aferent secțiunii de munte Sărățeni – Pipirig, cel mai dificil lot al Autostrăzii A8, nu vor începe prea curând.
Compania Națională de Investiții Rutiere a emis astăzi ordinul de începere a proiectării începând cu data de 3 martie 2026.
Contractul pentru construirea acestui lot a fost semnat la sfârșitul lunii octombrie și are o durată de realizare de 54 de luni.
”Data de începere a proiectării a fost stabilită pentru 30 martie 2026, astfel încât lucrările să demareze din 2027 și să respecte termenele prevăzute în Legea Autostrăzii A8”, a declarat Ciprian Șerban, ministrul Transporturilor.
Oferta câștigătoare are valoarea de 5,97 miliarde lei (fără TVA) și aparține asocierii SA&PE Construct SRL (lider) – Euro-Asfalt doo -Tehnostrade SRL – Spedition UMB SRL.
Lotul cu o lungime de 31,5 kilometri și se desfășoară în județul Neamț.
Este un proiect de o complexitate tehnică ridicată, incluzând numeroase structuri :
– 16 tuneluri (cel mai lung având 940 metri)
– 60 de poduri și viaducte, două dintre acestea cu peste 1000 metri lungime
(cel mai lung pod este cel peste râul Bistrița: 1.275 metri)
– aprox. 20 de kilometri este lungimea pasajelor și a tunelurilor, reprezentând aproape 70 % din lungimea întregului lot.
-12,7 milioane mc de excavări. Materialul evacuat din șantier, care devine surplus, poate fi pus la dispoziția autorităților publice locale sau a oricăror alte autorități publice, cu titlu gratuit.
TOPUL DRUMARILOR – Primele 100 de firme de drumuri si autostrazi
Pentru conexiunea cu lotul 2A Ditrău-Grințieș, aflat acum în etapa de proiectare, a fost prevăzut un nod rutier lângă Tulgheș, iar la Est, pentru conexiunea cu Lotul 2C Pipirig-Vânători Neamț (Leghin), o descărcare provizorie, asigurând, astfel, funcționarea independentă.
Citiți revista ARENA Construcțiilor nr. 8/noiembrie-decembrie 2025


