Oferte locuri de munca top

A3 Autostrada Brasov – Oradea, Nadaselu –  Poarta Salajului: statul se imprumuta ca sa plateasca lucrarile

Un credit de 200 milioane de euro a fost contractat de Guvern de la Banca Europeană de Investiții pentru co-finanțarea lucrărilor de execuție a secțiunii de la Nădășelu la Poarta Sălajului din autostrada A3 Autostrada Brașov – Târgu Mureș – Cluj – Oradea.

Costurile pentru construirea celor aproape 38 km de autostradă ai acestei secțiuni sunt de circa 470 milioane de euro.

Lucrările sunt executate de constructorii români – asocierea condusă de UMB Bacău.

Situația pe loturile acestei secțiuni era, la începtul lunii decembrie, următoarea:

* Subsectiunea 3A2: Nădășelu – Mihăiești (km 8+700-km 25+500) și Subsectiunea 3B1: Mihăiești – Zimbor (km 0+000 – km 13+260)

Traseul are lungimea de 24.59 km.

Stadiul fizic al lucrărilor este de 71.15%

Valoarea contractului a fost redusă cu 8%, fiind de 1.495.906.683 lei fără TVA.

Antreprenor este asocierea Spedition UMB SR. – Tehnostrade SRL – Electromontaj SA.

* Subsectiunea 3B2: Zimbor – Poarta Sălajului

Traseul are lungimea de 12.24 km.

Stadiul fizic al lucrărilor este de 41.15%

Antreprenor este asocierea SA&PE Construct SRL – Spedition UMB SRL – Tehnostrade SRL.

Edilii din Bucuresti pregatesc proiectul de amenajare a unei zone

Valoarea contractului este de 836.898.636 lei fără TVA.

Secțiunea de autostradă Nădășelu – Poarta Sălajului face parte din lista proiectelor incluse in Master Planul General de Transport al Romaniei (MPGT),

De asemenea, obiectivul se regăseste și în cadrul Programului investițional pentru dezvoltarea infrastructurii de transport pentru perioada 2020 – 2030.

Proiectul este finanțat în cadrul Planului Național de Redresare și Reziliență (PNRR), Pilonul 1. In cadrul Pilonului 1, PNRR are drept jaloane:

  1. Semnarea contractelor pentru 100 % din lucrări, în urma licitațiilor deschise și concurențiale și a permiselor relevante obținute, cu avizele din evaluarea impactului asupra mediului și evaluarea corespunzătoare (parte din Directiva privind habitatele) emise și încorporate încă din faza de proiectare a investițiilor;
  2. Construcția de drumuri noi, 50% din lucrări finalizate;
  3. Construcția de drumuri noi finalizate (standarde TEN-T);
  4. Eliminarea punctelor negre/hotspoturilor în materie de siguranță rutieră.

Obiectivul principal al Proiectului îl constituie construcția unei secțiuni din autostrada A3, cu o lungime de 42,3 km, profil 2×2 benzi de circulație, între Nădășelu si Poarta Sălajului.

Guvernanții estimează că Proiectul se va finaliza în 2025.

Data finală de disponibilizare a împrumutului de 200 milioane de eruo contractat de la BEI este de până la 48 de luni de la data semnării Contractului de finanțare.

Împrumutul poate fi tras în maxim 10 tranșe, valoarea minimă a unei tranșe fiind de 20 milioane euro.

Împrumutul acoperă până la 50% din costul total al Proiectului. Nu sunt eligibile cheltuielile cu TVA și cele privind exproprierile.

Termenii financiari aferenți împrumutului: maturitatea de până la 25 ani de la data tragerii, pentru fiecare tranșă în parte, pentru opțiunea de rambursare în mai multe rate și de până la 16 ani de la data tragerii tranșei, pentru opțiunea de rambursare într-o singură tranșă.

 

 

 

 

 

 

 

 

Citiți revista ARENA Construcțiilor nr. 8/noiembrie – decembrie 2023

Revista Arena Constructiilor nov-dec 2023

Sus