Oferte locuri de munca top

A1 Margina – Holdea: A fost strapuns inca un tunel

Un nou pas important pe șantierul autostrăzii A1, secțiunea Margina – Holdea, finanțat prin PNRR: a fost realizată străpungerea unei noi galerii din ansamblul de tuneluri aflate în construcție.

Astăzi, constructorii au finalizat străpungerea galeriei Tunelului 1, pe sensul de deplasare Lugoj – Deva (calea 1). Evenimentul vine după ce, la sfârșitul lunii iulie, a fost terminată și galeria corespunzătoare sensului opus, Deva – Lugoj (calea 2).

Forajele pentru aceste galerii au fost executate prin metoda austriacă, un procedeu tehnic de înaltă precizie, utilizat la lucrări complexe de infrastructură.

În prezent, pe întregul tunel continuă lucrările de excavare, armare, cofrare, căptușeală și betonare a fundației radier, potrivit directorului general al CNAIR, Cristian Pistol.

Conform proiectului, tunelul 1 are pe un sens 415 metri, iar pe celălalt sens, 367 metri.

Tunelul 2, unde se va aborda și metoda cut & cover, va avea 1985 metri pe un sens și 1.825 metri pe celălalt sens

La Tunelul 2, forajele au ajuns la 445 de metri din totalul de 1.985 de metri pentru galeria dreaptă și la 447 de metri din 1.825 de metri pentru galeria stângă.

În cazul Tunelului Cut&Cover, lucrările au avansat până la 143 de metri din 302 pe galeria dreaptă și 219 metri din 228 pe galeria stângă.

Peste 750 de muncitori și 200 de utilaje sunt mobilizați zilnic pe șantier pentru a respecta termenul de finalizare stabilit.

După terminarea construcției acestei secțiuni de 9,13 kilometri, prevăzută pentru sfârșitul anului 2026, șoferii vor putea circula neîntrerupt pe aproximativ 360 de kilometri de autostradă, de la Boița la Nădlac.

TOPUL DRUMARILOR – Primele 100 de firme de drumuri si autostrazi

  • Lotul acesta trebuie finalizat până în august anul viitor

Constructorii se grăbesc cu realizarea acestui tronson de autostradă, mai ales pentru că proiectul încă este finanțat prin PNRR. Acesta trebuie finalizat și dat în circulație până la mijlocul anului 2026.

Asocierea româno-bosniacă Spediion UMB – Euro Asfalt este responsabilă de execuția lucrărilor.

Proiectul a ajuns la un progres fizic de 44% pe șantier.

În această perioadă, activitatea se concentrează pe finalizarea altor două secțiuni importante: Tunelul 2 și Tunelul Cut&Cover.

Contractul de proiectare și execuție pentru această secțiune a fost atribuit pe 28 octombrie 2022, iar ordinul de începere a proiectării a fost dat la 5 decembrie 2022. Valoarea contractului este de peste 1,82 miliarde lei fără TVA.

Durata prevăzută în documentație este de 45 de luni (11 luni proiectare, 34 de luni execuție).

 

 

 

Citiți revista ARENA Construcțiilor nr. 8/noiembrie-decembrie 2025

Revista Arena Constructiilor noiembrie-decembrie 2025


Etichete:
Sus