Pentru două tuneluri (Robesti și Balota) și patru viaducte (viaductele 2, 3, 4, 5 dinspre Boița) de pe secțiunea 2 Boița – Cornetu a autostrăzii A1 Sibiu – Pitești a fost finalizată documentația tehnică pentru obținerea autorizației de construire și urmează să fie avizată.
De asemenea, studiul geotehnic pentru sectoarele 2, 3 și 4 ale secțiunii a fost predat spre aprobare, potrivit secretarului de stat în Ministerul Transporturilor, Irinel Scrioșteanu.
În maximum două săptămâni va fi predat proiectul la nivel Plan de Acțiune Corectivă (PAC) pentru sectorul 2 și 3 către beneficiar, în vederea avizării.
Proiectul la nivel PAC pentru sectorul 4 va fi predat, către beneficiar, în vederea avizării, în maximum 40 de zile.
Această secțiune este încă în stadiul de proiectare.
Pe sectorul 1 din localitatea Boița, lucrările de execuție au început anul trecut, în iulie – august. Acolo deja progresul înregistrat este de aproximativ 20% și se lucrează în continuare la piloți forați, fundații de pod, elevații, spune ing. Alexandru Bogdan, reprezentantul antreprenorului turc.
Irinel Scrioșteanu a spuns: „având în vedere importanța construcției acestui lot, respectiv finalizarea lui, este necesar să se încheie cât mai repede această etapă de proiectare și constructorul să înceapă, rapid, cât mai multe fronturi de lucru, în așa fel încât secțiunile 2 și 3 ale autostrăzii Sibiu-Pitesti să se finalizeze concomitent sau la o distanță, în timp, rezonabilă”.
Contractul pentru proiectarea și execuția secțiunii 2 Boița – Cornetu din autostrada A1 a fost semnat la 15 februarie 2022, cu asocierea: Mapa Insaat Ve Ticaret Anonim Sirketi (lider), Cengiz Insaat Sanayi Ve Ticaret AS.
Valoarea contractului este de 5,22 miliarde lei fără TVA.
Ordinul de începere pentru proiectare a fost dat pe 1 iulie 2022.
Perioada alocată pentru proiectare, potrivit documentației este de 18 luni, iar pentru execuție încă 50 de luni.
Până la acest moment, au fost forați, armați și turnați piloții pentru 9 din cele 12 infrastructuri și au fost realizate fundațiile pilelor și culeelor pentru 6 din cele 12 infrastructuri
În prezent sunt în curs de executare lucrări de realizare a elevațiilor pilelor, fiind finalizate pentru două infrastructuri,lucrările de realizare a riglelor, au început lucrările de realizare a drumurilor tehnologice și a platformelor de lucru pentru accesul la tunelurile Robești și Balota, dar și la următoarele patru viaducte, de la începutul proiectului, sens Boița-Pitești.
Contractul aferent acestei secțiuni prevede construirea a 31,33 km de autostradă, cu 49 de poduri și viaducte, 7 tuneluri cu lungimi cuprinse între 250 m și 1590 m și un ecoduct în zona localității Lazaret, care avea 210 metri lungime, care va supratraversa râul Olt, calea ferată și DN7.
„Această secțiune face parte din cel mai important proiect de infrastructură rutieră prevăzut în Programul Investițional 2021 – 2030 pentru dezvoltarea infrastructurii de transport din România, elaborat și aprobat de guvern în perioada 2020-2021 și, totodată, prevede cele mai complexe lucrări, având în vedere dificultatea dată de zona montană în care se află traseul autostrăzii, fiind și prima trecere la nivel de autostradă peste Carpați”, a mai transmis Irinel Scrioșteanu.
Citiți revista ARENA Construcțiilor nr. 8/noiembrie-decembrie 2024