Lucrările pe Lotul 1 al Autostrăzii A0 București Nord, proiect cofinanțat din fonduri europene, avansează într-un ritm susținut, la mai puțin de un an de la începerea execuției.
Acest lot va fi deschis traficului în două etape, prima dintre acestea fiind estimată în semestrul I anul viitor, înainte de termenul contractual, potrivit secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Irinel Scrioșteanu,
Autostrada A0 va fi deschisă complet anul viitor
- Lotul 1 Joița – Corbeanca
Stadiul fizic a ajuns la peste 30% la începutul lunii noiembrie.
Execuția Lotului 1 A0 București Nord a început în luna martie a acestui an. Lotul are o lungime de 17,5 kilometri și este amplasat între Autostrada A1 și DN1, pe teritoriul județelor Ilfov și Giurgiu, traversând localitățile Dragomirești-Vale, Buftea, Mogoșoaia, Corbeanca, Joița și Săbăreni.
În șantier sunt mobilizați 764 de muncitori și 266 de utilaje, fără a lua în calcul cele aproximativ 190 de camioane utilizate zilnic pentru transportul materialelor.
Potrivit informațiilor oficiale, acest lot va fi dat în trafic în două etape:
– tronsonul cuprins între DN1 și DN1A este programat pentru deschidere în prima parte a anului viitor, înainte de termenul contractual;
– tronsonul dintre DN1A – DN7 și A1 va fi deschis în toamna anului viitor, în termenul contractual.
Antreprenor este asocierea Retter – Pizzaroti. Valoarea contractului este de peste 1 miliard de lei fără TVA.
Cel mai amplu obiectiv este pasajul peste CF101 București – Pitești și DN7, cu o lungime de 733 de metri. Aici, 95% dintre piloții forați sunt realizați, iar 22 din cele 40 de radiere și 16 din cele 40 de elevații sunt finalizate.
Pasajul pe DN1A peste autostradă, la km 12+130, se află într-un stadiu avansat, cu piloții, radierele, elevațiile și grinzile prefabricate finalizate, în prezent fiind în curs armarea și cofrarea plăcii suprastructurii.
De asemenea, la cele două pasaje pe drumuri de exploatare peste autostradă, la km 18+303 și km 19+595, piloții, radierele și elevațiile sunt fie finalizate, fie în curs de execuție, iar montarea grinzilor mixte, cu talpă inferioară metalică protejată cu zinc, este programată pentru luna decembrie.
Sunt lucrări în derulare și la podurile peste râurile Bâldana și Dâmbovița, unde forajele piloților sunt finalizate sau se apropie de finalizare.
TOPUL DRUMARILOR – Primele 100 de firme de drumuri si autostrazi
- Lotul 3 Afumați – Pantelimon: A fost depășit termenul contractual
Pe șantierul lotului 3 Afumați – Pantelimon (8,6 km), chiar dacă lucrările avansează de la o vizită la alta a oficialilor de la Ministerul Transporturilor, totuși antreprenorul are ”o mobilizare sub medie și nu a recuperat din întârzierea acumulată”.
Stadiul fizic al lucrărilor era de 57% la început de noiembrie, în condițiile în care termenul contractual era noiembrie 2025, potrivit CNAIR.
Constructor este China Civil Engineering Construction Corporation. Valoarea contractului este de peste 489 milioane lei lei, fără TVA. Ordinul de începere a fost emis la 22 martie 2023, iar durata contractului era de un an pentru proiectare și 18 luni pentru execuție
- Lotul 4 Pantelimon – Glina: Termenul contractual este februarie 2026
Stadiul fizic la începutul lunii noiembrie era de aproape 90%. Cu toate că are o lungime de puțin peste 4 km, totuși acest lot este foarte dificil, din cauza supratraversării cu un pod de 1,3 km peste Lacul Cernica, încadrat ca arie protejată.
Termenul contractual este februarie 2026.
Antreprenorul va construi pe circa jumătate din lungimea acestui lot două structuri cu o complexitate ridicată, printre care:
* Pasaj peste calea ferată București Sud – Oltenița (km 51+077), în lungime de 504 m;
* Pod pe autostradă peste Lacul Cernica și drum de exploatare, în lungime de 1274 m.
Constructor este asocierea SA&PE Construct SRL, Spedition UMB SRL, Tehnostrade SRL. Prețul actualizat al contractului este de peste 384,53 milioane lei, fără TVA
Citiți revista ARENA Construcțiilor nr. 8/noiembrie-decembrie 2025


