A0 Bucuresti: Grecii de la Aktor si-au asumat finalizarea lucrarilor pana pe 22 noiembrie 2024

Lucrările de execuție a Lotului 3 din Autostrada București au întâmpinat probleme în ultima perioadă, fapt pentru care CNAIR este nemulțumită de prestația antreprenorului.

Contractul de proiectare și executie a Lotul 3: Sector 1. Km 85+300 – Km 100+765 aferent Centura Sud si Sector 2. Km 0+000 – Km 2+500 aferent Centura Nord a fost semnat cu Aktor SA – Euro Construct Trading 98 SRL.

Ordinul de începere a activității de proiectare a fost emis în luna mai 2019, iar lucrările au început în luna octombrie 2021 (etapa 1), respectiv septembrie 2022 (etapa 2). Contractul are o valoarea de peste 172,4 milioane euro,

Conform CNAIR, contractul avea un stadiu fizic de execuție lucrări de 65,30% la finele lunii iunie, față de stadiul fizic planificat pentrui data respectivă care era de 76.40% (conform Programului de Execuție revizuit și actualizat la 30 mai 2024).

Prin revizuirea Programului de Execuție, antreprenorul a replanificat lucrările rămase de executat și și-a asumat finalizarea lucrărilor până la data de 22 noiembrie 2024. Raportat la data de finalizare de 21 noiembrie 2023 rezultă o întârziere totală de 366 zile.

Prin Programul de Execuție revizuit, antreprenorul a planificat în luna iunie un progres de 12.20%. Inginerul a estimat progresul și a constatat ca antreprenorul a realizat în iunie un progres de 1.10%.

Totodată, CNAIR subliniază faptul că ritmul execuției lucrărilor la structuri este nesatisfăcator raportat la Programul de Execuție. Numărul de piloți executați la data de 26 iunie 2024 era de 676 bucăți din totalul de 810 bucăți.

De asemenea, antreprenorul nu a demarat execuția a două structuri: Pod în arc peste Apeduct Bragadiru – km 88+009 și Pod în arc peste Apeduct Ogrezeni – km 96+867, antreprenorul aflându-se în perioada premergătoare execuției lucrărilor, find obținut avizul CTE APA NOVA pentru apeduct Bragadiru, pe lânga acesta, pentru a putea demara execuția lucrărilor, find necesar să obțină avizul CTE-CNAIR SA, avizul CTE-Apa Nova pentru apeduct Ogrezeni și avizul CTE-CNAIR, precum și avizele și autorizațiile din partea autorității de mediu și a emitentului autorizației de construire.

Din punct de vedere al execuției efective situația este următoarea:

  • ⁠ ⁠Stație preparare balast stabilizat – fundații și elevații executate, lipsă montare și conectare. Procent execuție 90% – Suplimentar față de ofertă.
  • ⁠ ⁠Stație preparare mixturi asfaltice nr. 1. Montare +execuție padocuri doar 50%, fără conectare. Procent estimat execuție de 60%;
  • ⁠ ⁠Stație preparare mixturi asfaltice nr. 2. Fundații executate. Stația nu este montată și conectată.

Antreprenorul nu a achitat taxa aferentă către deținătorul de utilități Transelectrica, pentru a demara lucrările de relocare/protejare utilități.

Inginerul a comunicat neîndeplinirea de către antreprenor a următoarelor puncte de referință:

-Punctul de referință nr. 2 a fost îndeplinit parțial – termen de îndeplinire 23 mai 2020

– Punctul de referință nr. 3 nu a fost îndeplinit – termen de îndeplinire 6 decembrie 2021

– Punctul de referință nr. 4 nu a fost îndeplinit – termen de îndeplinire 25 octombrie 2022

– Punctul de referință nr. 5 nu a fost îndeplinit – termen de îndeplinire 11 iulie 2023

– Punctul de referință nr. 6 nu a fost îndeplinit – termen de îndeplinire 30 septembrie 2023.

Obiectul contractului

-17,965 km de drum la profil de autostradă

-4 poduri

-9 pasaje

-1 nod rutier (A0-A1)

-o parcare de scurtă durată (km 94+900, stânga/dreapta)

-un spațiu de servicii tip S3 (km 89+450, stânga/dreapta).

 

 

 

Citiți revista ARENA Construcțiilor nr. 5/iulie-august 2024

Revista Arena Constructiilor iulie-august 2024

9 Comentarii

  1. Adi Stanica said:

    Este imposibil sa termine inainte de 31 Decembrie 2024.Cel mai realist este primul trimestru din 2025.Restul sunt minciuni electorale.Iar aceste article scrise cu IA nu fac bine dorintei de informare corecta a romanilor.

    • ARENA Constructiilor said:

      Antreprenorul si-a asumat termenul in Programul de Executie revizuit. Daca acesta reuseste sau nu sa se tina de program nu e treaba jurnalistului care a relatat informatia.

  2. Anonim said:

    Oameni buni! Scriosteanu azi,22 august ,printr-o filmare de 55 minute declara ca: pentru realizarea unui pasaj sunt necesare 2 luni și jumatate trei și veniți cu aceasta gogorita

  3. Germania said:

    Minciuni electorale! Omul de rând, le crede! Cei care au cât de cât habar….ȘTIM că este o minciună, cum și pe A7 (autostrada Moldovei) la fel curg minciunile!
    Anul 2024 nu se mai deschide NIMIC! Grindeanu, Irinel, Pistol & Co. ȘTIU lucrurile astea însă preferă minciuna,… Anul acesta se va mai deschide maxim cei 2 km ai chinezilor pe A0 nord, dar ATÂT!
    Nici Lot 1 Craiova – Pitești nu se deschide, tot în 2025 trimestrul 1 o să fie gata!
    La anul însă, se vor da în circulației peste 250 km noi de autostradă/drum expres!
    Și încă ceva…nici A7 lot 1 și 2 NU se deschid anul ăsta! Toți politicienii care MINT CU BUNĂ ȘTIINȚĂ, să își depună demisia dacă nu se țin de termenele asumate!

  4. Ion said:

    Scrofișteanu și Grindeanu niste bulangii nefericiți spagari , măgarii .Ăsta este terminarea cu finalizarea!

  5. Bogdan said:

    Adevarat, dar daca esti jurnalist adevarat sj impartial, atunci te documentezi, vezi ca e a n-a oara cand isi tot asuma termene, pui in articol si opinia organizatiilor dr profil cu experienta in domeniu care spun ca e imposibil ca termenul sa fie respectat, si tragi o concluzie, cea mai plauzibila. Asa, acest articol pute rau a campanie electorala plina de minciuni voite, nu doar exagerari.

  6. Anonim said:

    O minciuna ca și cele dinainte. Nu va termina anul acesta. Dar este evident ca au luat șpagă de la Aktor ca altfel nu se explica de ce îi tot păsuiesc și primesc în continuare la alte licitații. Și până la urmă tot oamenii de rând ,românii și economia României au de suferit.

  7. Wili said:

    O minciuna ca și cele dinainte. Nu va termina anul acesta. Dar este evident ca au luat șpagă de la Aktor ca altfel nu se explica de ce îi tot păsuiesc și primesc în continuare la alte licitații. Și până la urmă tot oamenii de rând ,românii și economia României au de suferit.

Sus