A fost desemnat câștigătorul contractului pentru proiectarea și execuția lucrărilor de reabilitare a liniei feroviare Craiova – Drobeta Turnu Severin – Caransebeș, parte a Coridorului Orient/Est-Mediteranean – Lot 5: Băile Herculane – PO Nou Poarta, km 404+250 – km 436+887.
Oferta câștigătoare aparține firmei Porr Construct și a fost de 2,14 miliarde de lei, fără TVA, mai mică cu 12% față de valoarea minimă estimată de 2,43 miliarde de lei, fără TVA.
Contractul de achiziție publică va fi încheiat la finalul perioadei legale de contestații.
Sursa de finanțare va fi asigurată din fonduri externe nerambursabile prin Programul Transport 2021 – 2027, de la Bugetul de Stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii.
Durata pentru elaborarea proiectului tehnic și execuția lucrărilor va fi de 123 luni, din care:
– durata estimată de proiectare şi execuţie a lucrărilor – 60 luni, respectiv 12 luni pentru proiectare și 48 de luni pentru execuția lucrӑrilor
– perioada de garanție – 60 luni
– durata activităților după aprobarea recepției finale – 3 luni.
Principalele obiective ale contractului sunt:
– Îmbunătățirea infrastructurii pentru creșterea vitezei de circulație la valori cuprinse între viteza de 120 km/h și cea de 160 km/h;
– Modernizarea instalațiilor de electrificare pe toată lungimea tronsonului (25 kV);
– Mărirea capacității de tranzit;
– Asigurarea interoperabilității prin implementarea STI, în special în ceea ce privește sarcina pe osie (22,5 t), gabaritul de încărcare (C), lungimea liniilor din stații și haltele de mișcare, facilitățile pentru persoanele cu dizabilități;
– Modernizarea stațiilor (inclusiv haltele de mișcare) de pe această linie, îmbunătățind condițiile pentru utilizatorii transportului feroviar;
– Înlocuire poduri, podețe, repararea sistemului de drenaj, îmbunătățirea terasamentelor;
– Construcția drumurilor de întreținere de-a lungul căii ferate (unde nu sunt disponibile drumuri publice);
– Reabilitarea/Modernizarea clădirilor stațiilor de călători, incluzând construcțiile pasarelelor şi/sau tunelurilor pietonale, ridicarea nivelului peroanelor, în conformitate cu standardele europene în vigoare;
– Montarea de panouri fonoabsorbante și/sau soluții alternative de reducere a nivelului de zgomot;
– Instalații de centralizare electronică noi, în stații, și introducerea sistemului de siguranță ERTMS (ETCS nivel 2 + GSM-R);
– Reducerea valorii maxime a declivității pe secțiunile unde aceasta depășește 18 ‰.