A fost semnat astăzi unul dintre cele mai importante contracte din administrative din istoria recentă a județului Botoșani.
Este vorba de modernizarea Lotului 2 din Drumul Strategic.
Valoarea contractului este de 208.355.380 lei cu TVA.
Traseul ce va fi modernizat are lungimea de 51,194 kilometri și este format din tronsonul Răuseni – Todireni – Albești – Trușești – Dângeni – Hănești (DJ 282).
Peste 82 mil euro, pentru varianta ocolitoare a unei localitati
Lotul 2 a fost adjudecat de asocierea Cornell’s Floor – Construct Com – Test Prima – Autotehnorom.
Valoarea totală a proiectului, care include și celelalte cheltuieli – proiectare, dirigintare, taxe, TVA, etc – este de 475,5 milioane lei. Din această sumă, contribuția CJ Botoșani este o treime, mai exact 158 milioane lei.
Axa strategică are peste 100 de kilometri de drum, adică aproximativ 16% din întreaga rețea de drumuri județene a Botoșaniului. În prezent, 32 de kilometri sunt din piatră, iar restul au o îmbrăcăminte asfaltică ușoară, a cărora stare este rea și mediocră.
Doina Federovici, președintele CJ Botoșani, le-a cerut constructorilor să urgenteze toate procedurile birocratice, pentru ca săptămâna viitoare să le fie predat amplasamentul și să se poată semna ordinul de începere a lucrărilor.
Pe loturile 1 și 3 încep lucrările
Pe 12 mai, Consiliul Județean a predat constructorilor loturile 1 și 3, demarând astfel lucrările care vor trebui finalizate în 24 de luni.
Lotul 1, în lungime de aproximativ 30 kilometri, este format din două tronsoane Șipote (jud. Iași) – Rediu – Răuseni – Călărași, respectiv Dângeni – Mihălășeni.
Lucrările de modernizare se ridică la 112,4 milioane de lei, inclusiv TVA, și vor fi efectuate de asocierea dintre firmele Danlin XXL și Dragos Invest.
Aici, constructorul a decapat deja asfaltul și s-a început lărgirea drumului de pe unul din cele două tronsoane.
Lotul 3, de 26 de kilometri, pe relația Blândești – Cerchejeni – Sulița (Cheleș) – Lunca Cernești – Todireni, va fi modernizat de asocierea formată din Frasinul și Dimex. Valoarea lucrărilor contractate este de 103 milioane, inclusiv TVA.
Și aici s-a făcut ridicarea topo pe toată lungimea sectorului, urmând și aici să se treacă, în cel mai scurt timp, în funcție de vreme, la decaparea asfaltului vechi.
Pe ambele loturi s-au făcut organizările de șantier și s-a început transportul de materiale de balastieră, s-au făcut demersurile pentru obținerea tuturor documentelor necesare finalizării procedurilor birocratice și s-a stabilit împreună cu dirigintele de șantier graficul de lucrări.