La final de an 2025, stadiul șantierului secțiunii Margina – Holdea al Autostrăzii A1 este de aproape 50%.
Activitatea este susținută în toate galeriile celor două tuneluri de pe traseu.
La primul tunel, unde anul acesta au fost străpunse ambele galerii, se lucrează la aplicarea hidroizolației și montarea armăturii pe boltă pentru galeria 2, respectiv se execută lucrările pregătitoare pentru aplicarea hidroizolației și montarea eșafodajului de lucru pentru galeria 1.
De asemenea, tot în galeria 1 se execută lucrări de armare, cofrare, betonare radier și banchine.
La tunelul al doilea, continuă excavația în fronturile de lucru, se bat ancorele în umbrela de protecție și în pereții laterali, iar pe sectorul cut&cover se evacuează pământul din subteran, inclusiv au fost demarate lucrările de betonare a radierului și banchinelor.
Echipele antreprenorului UMB și ale partenerului asociat Euro Asfalt vor avea liber strict în zilele de sărbători legale.
Pe șantier se va lucra inclusiv în 31 decembrie, precum și în zilele de 2 și 3 ianuarie, urmând ca activitatea să se reia cu program normal începând cu 8 ianuarie 2026.
După terminarea construcției acestei secțiuni de 9,13 kilometri, prevăzută pentru sfârșitul anului 2026, șoferii vor putea circula neîntrerupt pe aproximativ 360 de kilometri de autostradă, de la Boița la Nădlac.
- Sectiunea 3: Progrese vizibile pe secțiunea Cornetu – Tigveni
Lucrările avansează pe cel mai complex tronson al autostrăzii care traversează Carpații (Cornetu – Tigveni), conform directorului general CNAIR, Cristian Pistol.
Constructorii Tancrad și Webuild mențin un ritm susținut, fiind mobilizați în șantier cu aproximativ 1.400 de muncitori și deservenți de utilaje și peste 1.000 de utilaje.
Se lucrează simultan la 14 structuri (poduri și viaducte) din cele 54 proiectate pe traseu.
TOPUL DRUMARILOR – Primele 100 de firme de drumuri si autostrazi
Un punct important a fost atins la structura de la km 66+200, unde s-a finalizat montajul tuturor celor 24 de grinzi.
De asemenea, o parte din zidurile de sprijin sunt gata, iar în prezent se intervine inclusiv la ecoductul din zona Racovița.
Pregătiri pentru tunel: Activitatea este intensă și în bazele de producție.
În fabricile special construite în șantier (Racovița și Cepari) se produc continuu grinzi și carcase de armătură necesare pentru tuneluri.
”La finalul acestui an estimăm că va ajunge în Portul Constanța utilajul de forare (TBM) care va excava cele două galerii ale Tunelului Poiana (1,78 km). Este un pas decisiv pentru acest proiect”, a precizat Cristian Pistol.
Investiția în cei 37,4 km ai Secțiunii 3 se ridică la 5,4 miliarde lei (fără TVA), finanțare asigurată prin Programul Transport.
Citiți revista ARENA Construcțiilor nr. 8/noiembrie-decembrie 2025


