Oferte locuri de munca top

Autostrada A8: Ultimele doua contracte din sectiunea monntana au fost semnate

Au fost semnate ultimele două contracte, aferente secțiunii montane Sărățeni – Pipirig a autostrăzii A8 Unirii, contracte care aveau câștigător desemnat dar nu aveau alocate creditele bugetare.

Contractele sunt pentru proiectarea și execuția a două loturi din această secțiune, care totalizează 47 de km.

  • Lotul 1C Sărățeni – Joseni

Contractul pentru lotul 1C Sărățeni-Joseni a fost semnat cu o asociere de firme condusă de UMB, pentru o valoare de aproape 5 miliarde lei.

UMB a fost declarat câștigător în martie 2025 și nu au fost depuse contestații.

Durata de realizare este de 54 de luni, finanțarea fiind asigurată din fonduri europene și de la Bugetul de Stat.

Acest lot se desfășoară în județele Mureș și Harghita are o lungime de 32,4 kilometri și include: 39 de poduri și pasaje, trei tuneluri unidirecționale, patru polate și două pasaje pentru trecerea animalelor (ecoducte).

Lungimea pasajelor și a tunelurilor este de aprox. 16 kilometri, reprezentând jumătate din lungimea totală a acestui lot de autostradă.

  • Lotul 1D Joseni-Ditrău

Acest lot are lungimea de 14,4 kilometri și valoarea de 820 milioane lei. Constructor este Danlin XXL. Durata de realizare de 34 de luni.

Se vor construi:21 de pasaje și viaducte, din care trei ecoducte pentru trecerea animalelor și un nod rutier la Ditrău.

Pentru ambele loturi sunt prevăzute descărcări provizorii asigurând, astfel, funcționarea independentă.

TOPUL DRUMARILOR – Primele 100 de firme de drumuri si autostrazi

Și tot pentru A8, astăzi a fost semnat contractul pentru supervizarea lucrărilor de proiectare și execuție pe Lotul 2A Ditrău-Grințieș, cel mai lung lot al Autostrăzii Unirii și unul dintre cele mai dificile loturi de autostradă din România. Este un contract de supervizare cu o valoare de 49 de milioane lei, de asemenea, finanțat din fonduri europene nerambursabile.

”Preconizăm că 2026 va fi, practic, anul proiectării pentru A8 montan, iar eu îmi doresc ca anul viitor să vedem și primele utilaje în teren pentru că unul dintre loturi are o durată de proiectare de 10 luni, Studiul de Fezabilitate fiind mult mai detaliat și cu toate investigațiile necesare finalizate“, a declarat directorul general al Companiei Naționale de Investiții Rutiere, Gabriel Budescu.

  • Proiectarea ar putea începe la anul

Recent, CNIR a emis ordinul de începere pentru proiectarea lotului 2A Grințieș – Pipirig din 30 martie 2026. Astfel lucrările ar urma să demareze din 2027.

 

 

 

Citiți revista ARENA Construcțiilor nr. 8/noiembrie-decembrie 2025

Revista Arena Constructiilor noiembrie-decembrie 2025


Etichete:
Sus