Oferte locuri de munca top

Centura Sud Craiova: Italienii de la Rizzani inlocuiesc, pe cheltuiala lor, grinzile peste pasajul de cale ferata

Antreprenorul italian Rizzani al proiectului de construire a Centurii Sud Craiova a început să înlocuiască, pe cheltuiala sa, grinzile prefabricate montate la pasajul peste calea ferată de pe sectorul DN 55 – DN 56.

Aceasta după ce DRDP Craiova, în calitate de supervizor al lucrărilor, a solicitat expertizarea de către un expert tehnic autorizat a grinzilor prefabricate aduse inițial de constructor.

În urma expertizei, s-a decis înlocuirea acestora pe cheltuiala antreprenorului, fără costuri suplimentare pentru proiect.

Lucrările la varianta de ocolire Craiova Sud au ajuns la un stadiu fizic de execuție de 87%.

Pe sectorul DN 6 (Cârcea) – DN 55 (Malu Mare), antreprenorul a finalizat așternerea stratului de uzură, montarea panourilor fonoabsorbante și parapetelor de protecție urmând ca, în perioada imediat următoare, să fie aplicate marcajele rutiere și să fie montate indicatoarele rutiere. Pe acest sector au fost finalizate și lucrările de subtraversare a liniei de cale ferată.

De asemenea, urmează să fie finalizat și giratoriul de la intersecția cu DN 55.

Contractul de execuție a fost semnat în ianuarie 2022 de către DRDP Craiova, cu constructorul italian Rizzani de Eccher SpA, pentru suma 160,14 milioane lei, fără TVA. Termenul de execuție era de 15 luni.

În martie 2024 au fost modificate clauzele contractuale privind finanțarea. Astfel, contractul se derulează în funcție de fondurile alocate de CNAIR cu această destinație, sursa de finanțare fiind Programul Transport 2021-2027 (Titlul 56 Proiecte cu finanțare din fonduri externe nerambursabile postaderare).”

Lungimea noului drum este de 9,889 km. Proiectul prevede și construirea a două parcări, două pasaje peste CF, un pod peste canalul de ape uzate, două intersecții giratorii la nivel cu DN 55 si DN 56, o bretea de acces pentru legatura cu DN 6 în sensul giratoriu existent.

CNAIR a mai încercat atribuirea contractului de execuție pentru această variantă ocolitoare și în 2020, dar fără succes: au fost depuse numai oferte neconforme.

TOPUL DRUMARILOR – Primele 100 de firme de drumuri si autostrazi

  • Același constructor lucrează la DN Centura București

Același constructor lucrează la lărgirea la patru benzi a Drumului Național de Centură București (DNCB), Lotul 2 Sud, între km 54+700 și DN5 (km 40+000)

Pentru acest tronson, lucrările de construc­ții sunt în desfășurare; stadiul fizic era de 30%, la începutul lunii octombrie.

Contractul de proiectare și execuție a fost semnat cu asocierea Rizzani De Eccher (lider), Mavgo Holding pe 11 iulie 2022. Lucrările au început în noiembrie 2022. Prețul actualizat al contractului este de peste 620 milioane de lei, fără TVA.

Termenul de fi­nalizare contractual este anul 2026.

 

 

Citiți revista ARENA Construcțiilor nr. 7/septembrie 2025

Revista Arena Constructiilor octombrie 2025


Etichete:
Sus