Întrucât a fost sistată depunerea facturilor pentru proiectele derulate prin programul „Anghel Saligny”, Consiliul Judeţean Braşov a anunțat că va continua din fonduri proprii proiectele de modernizare a DJ 104 Făgăraş – Şoarş – Bărcut – limită de judeţ Sibiu.
Decizia Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei, transmisă tuturor autorităţilor locale beneficiare, de a sista depunerea în platforma digitală a solicitărilor de transfer aferente Programului Naţional de Investiţii „Anghel Saligny” nu afectează continuarea celor două proiecte de modernizare a infrastructurii rutiere, transmite CJ Brașov.
Aceasta deoarece instituția a bugetat sumele necesare pentru derularea acestor investiții, sume ce vor fi decontate din Anghel Saligny imediat ce programul se deblochează.
Este vorba despre obiectivele:
* „Proiect tehnic şi Execuţie Modernizare drum interjudețean DJ 105A și DJ 104D, format din DJ 105A km 53+000–81+600 și DJ 104D km 1+960–27+400 – Lotul II DJ 104D km 1+960–12+045” şi
*„Proiect tehnic şi Execuţie Modernizare drum interjudețean DJ 105A și DJ 104D, format din DJ 105A km 53+000–81+600 și DJ 104D km 1+960–27+400 – Lotul III DJ 104D km 12+045–27+400”.
Preşedintele Consiliului Judeţean Braşov, Adrian-Ioan Veştea a precizat: „Am luat în calcul ca aceste lucrări să înceapă spre finalul anului 2025, motiv pentru care am bugetat sumele necesare achitării serviciilor de proiectare, precum şi a lucrărilor care se vor realiza în acest an.
Pentru serviciile de proiectare şi execuţie realizate în cursul anului 2025 pentru Lotul III Şoarş – Bărcut – limită de judeţ Sibiu, am prevăzut suma de aproximativ 7 milioane de lei, urmând ca în anii următori să alocăm sumele necesare finalizării obiectivului din fonduri proprii.
TOPUL DRUMARILOR – Primele 100 de firme de drumuri si autostrazi
Decontarea valorii finanţate prin Programul «Anghel Saligny» se va realiza imediat ce programul se va debloca. În ceea ce priveşte Lotul II, Făgăraş – Şoarş, în bugetul judeţean avem prevăzută pentru acest an suma de 3,5 milioane de lei”.
După ce la începutul acestui an au fost încheiate acordurile contractuale în vedere implementării celor două investiţii, asocierea Diferit AG SRL (lider) – Diferit SRL – Viarom Construct SRL – Construct CDP SRL, care şi-a adjudecat modernizarea Lotului II, şi firma PORR Construct SRL, care a câştigat contractul pentru Lotul III, au realizat etapa de proiectare. În prezent, proiectul tehnic aferent Lotului III Şoarş – Bărcut – limită de judeţ Sibiu (15,355 km) a fost finalizat şi predat autorităţii contractante, în timp ce documentaţiile pentru Lotul II Făgăraş – Şoarş (în lungime de 10,085 km) urmează să fie definitivate şi recepţionate.
În ceea ce priveşte Lotul III, având în vedere etapa avansată a documentaţiei tehnice, firma executantă a depus documentaţia tehnică DTAC în vederea obţinerii Autorizației de Construire din partea Serviciului Autorizaţii, Avize şi Disciplina în Construcţii al Consiliului Judeţean Braşov, urmând ca imediat după eliberarea acesteia, autoritatea contractantă să emită Ordinul de Începere a Execuţiei Lucrărilor.
Conform contractelor de finanţare aferente celor două tronsoane rutiere, valoarea asigurată prin Programul Naţional de Investiţii „Anghel Saligny” pentru fiecare lot este de 70 de milioane de lei cu TVA, sumă destinată achitării unei părţi din serviciile de proiectare şi din execuţia lucrărilor, precum şi actualizării preţului contractelor de execuţie cu indicele de inflaţie.
Valoarea contractului pentru proiectul tehnic şi execuţia modernizării Lotului II este de 36.147.465 lei, realizarea documentaţiilor de proiectare având o pondere de aproximativ 4,8%, în timp ce contractul similar pentru Lotul III este în valoare de 69.988.192 lei, din care partea de proiectare reprezintă aproximativ 7,5%.
„Modernizarea drumului DJ 104D este un obiectiv pe care ni-l asumăm, indiferent de finanţările disponibile la nivel guvernamental”, a susţinut preşedintele CJ, care a menţionat că cele două loturi din DJ 104D Făgăraş – Şoarş – Bărcut – limită de judeţ Sibiu necesită reparaţii capitale şi modernizări ale structurii rutiere, astfel încât circulaţia între municipiul Făgăraş şi satele aparţinătoare comunei Şoarş, până la graniţa de judeţ, să se poată realiza în condiţii optime.