A fost semnat contractul pentru construirea lotului 2 al Drumului Expres Arad – Oradea.
Proiectul include 26 de lucrări de artă, dintre care un pod de 1.091 m peste Crișul Alb, un drum de legătură cu infrastructura din Ungaria (10 km) și punctul de trecere a frontierei la Salonta.
Asocierea câștigătoare Onur Taahhut Tasimacilik Insaat Ticaret VE Sanayi AS (Turcia) – Straco Holding SRL (România) are la dispoziție doi ani pentru a finaliza cei 39,7 km de la Salonta la Chișineu Cris.
Valoarea contractului semnat este de peste 2,76 miliarde de lei (fără TVA). Oferta câștigătoare are valoarea mai mică cu peste 19% față de valoarea minimă estimată a contractului de circa 3,42 miliarde lei, fără TVA.
Finanțarea este prevăzută prin Programul Transport 2021-2027.
Drumul Expres Arad – Oradea are o lungime totală de 120,47 km și este compus din trei loturi:
* Lotul 1 (33,7 km), la care se adaugă drumul de legătură la DN 79 – Salonta (5,3 km).
Contractul pentru execuția lucrărilor a fost semnat pe 29 mai 2025. Constructor este Asocierea Precon Transilvania SRL (România) – Automagistral Pivden SRL (Ucraina).
Valoarea contractului aferent acestui prim lot este de 2,32 miliarde lei, fără TVA, iar sursa de finanțare este asigurată din fonduri europene nerambursabile, prin Programul Transport 2021-2027.
Proiectul prevede realizarea a 33,7 km drum expres, a unui drum de legătură între DN79 și Salonta (5,3 km), precum și a 32 structuri (poduri și pasaje).
Lucrările sunt prevăzute să dureze doi ani.
* Lotul 2 (39,7 km), la care se adaugă drumul de legătură până la granița cu Ungaria (10 km).
Astăzi a fost semnat contractul. Durata de execuție prevăzută este de doi ani.
* Lotul 3 (47,07 km), la care se adaugă drumul de legătură cu zona industrială Arad Vest (2,9 km) – încă în contestații
Ofertele au fost reevaluate de CNAIR, cu urmare a contestațiilor depuse de unii dintre ofertanți la raportul inițial al procedurii. După reevaluare a fost desemnat câștigător constructorul turc Nurol Insaat Ve Ticaret AS.
Însă asocierea Automagistral-Pivden (lider), Precon Transilvania SRL a depus o nouă contestație și a cerut anularea raportului procedurii. Contestatara a susținut că autoritatea contractantă a declarat ca fiind admisibilă o ofertă (cea a câștigătorului Nurol) care întrunea multiple motive de neconformitate, prin raportare la cerințele imperative ale documentației de atribuire.
Totodată, „autoritatea contractantă a viciat rezultatul procedurii de atribuire, acordând punctaj maxim de 21 puncte ofertei depuse de Nurol pentru factorul de evaluare Metodologia de implementare a contractului si programul de lucrari (Graficul Gantt) în corelare cu resursele materiale, tehnice si umane utilizate. deși această ofertă nu îndeplinea toate condițiile imperativ stabilite prin algoritmul de calcul”, se arată în contestația depusă la CNSC.
Contractul de execuție lucrări este finanțat prin Programul Transport (PT) 2021-2027. Oferta câștigătoare are valoarea de 2,85 miliarde lei (fără TVA).
Pe traseul acestui nou lot de drum de mare viteză vor fi construite inclusiv 29 de structuri, printre care și un pasaj (592 m) peste calea ferată și DJ709B.