Contractul pentru întocmirea documentației tehnico-economice – faza Studiu de fezabilitate aferent obiectivului de investiții ”Tren Metropolitan Brașov“ a fost semnat.
Documentul va sta la baza cererii de finanțare ce va fi depusă în cadrul Programului Transport 2021-2027 pentru obținerea fondurilor europene necesare implementării acestui proiect, a anunțat președintele Consiliului Județean Brașov, Adrian-Ioan Veștea.
SF-ul va fi realizat de asocierea TTL Planning (lider), Metrans Engineering, Bomap Engineering.
În prealabil, oficialul județean și primarul Brașovului, George Scripcaru, au semnat „Acordul de parteneriat încheiat pentru pregătirea și implementarea proiectului «Tren Metropolitan Brașov»”.
Documentul stabilește cadrul de lucru, etapele proiectului și responsabilitățile fiecăruia dintre cei 12 parteneri, respectiv: Asociația de Transport Brașov, Consiliul Județean Brașov, Primăria Brașov, primăriile Sf. Gheorghe (jud. Covasna), Codlea, Râșnov, Ghimbav, Zărnești, Cristian, Hărman, Prejmer și Sânpetru.
La eveniment au fost prezenți George Mihai Cornea, directorul executiv al Asociației de Transport Brașov, Ionuț Mitroi, directorul general TTL Planning, și Ioan Pintea, directorul Sucursalei Regionale de Căi Ferate Brașov.
Adrian-Ioan Veștea a spus că implementarea trenului metropolitan Brașov înseamnă introducerea unui transport feroviar în zona metropolitană și cea dinspre municipiul Sfântu Gheorghe, pe trei trasee feroviare, inclusiv o linie către Aeroportul Internațional Brașov, cu următoarele stații (Puncte de oprire – PO):
– TM1 Halta Stupini – PO N. Labiș (propus) – PO Tractorul (propus, Nod intermodal conectat la mai multe linii de tren metropolitan) – Gara Brașov;
– TM2 Codlea – PO Parc Industrial Ghimbav (propus) – PO Aeroportul Internațional Brașov-Ghimbav (propus) – Ghimbav – PO VGP – Gara Bartolomeu – PO Tractorul (propus) – PO Triaj (propus) – Hărman (posibil PO nou) – PO Parc Industrial Prejmer (propus) – Ilieni – Prejmer – Chichiș – Ozun – Gara Sfântu Gheorghe;
– TM3 Gara Zărnești – General Traian Moșoiu – Halta Tohanu Vechi – Halta Romacril (Râșnov hc) – Gara Râșnov – Gara Cristian – PO Cristian Centru (propus) – PO Ina Schaeffler (propus) – PO Brașovia (propus) – Gara Bartolomeu – PO Tractorul (propus) – Gara Brașov – PO Zizin (propus) – PO Micșunica (propus) – Gara Dârste.
Proiectul trenului metropolitan Brașov, care ar urma să fie implementat până în anul 2029, include modernizarea stațiilor CF de pe traseele menționate, amenajarea unor puncte de oprire noi, achiziția de material rulant (garnituri de tren) şi operaţionalizarea acestui sistem de transport care să funcţioneze în condiţii de rentabilitate economică.
Citiți revista ARENA Construcțiilor nr. 5/iulie – august 2025