A fost semnat contractul pentru proiectarea și execuția lotului 2 al modernizării liniei feroviare București Nord – Jilava – Giurgiu Nord – Giurgiu Nord Frontieră.
Această rută va fi folosită și de un viitor tren metropolitan București – Jilava – Berceni – Vidra – Comana.
Constructorul este asocierea RailWorks – Arcada Company (lider) & Alstom Transport SA, care are la dispoziție 36 luni, din care 6 luni pentru etapa de proiectare și 30 luni pentru etapa de execuție a lucrărilor, potrivit lui Irinel Scrioșteanu, secretar de stat la Transporturi. Garanția lucrărilor este de 120 luni.
Principalele lucrări prevăzute sunt:
* infrastructură și suprastructură
* dublarea liniei feroviare între Daia și Frătești, unde va fi construit și un viaduct cu o lungime de 323 metri
* electrificare și introducere sistem ERTMS nivel 2 și GSM-R pe secțiunea dintre stația Vidra și stația Comana
* înființarea unui Centru de Control Operațional (OCC) în stația Giurgiu Nord
* consolidare, structuri, instalații, telecomunicații și semnalizare
Valoarea proiectului este de 2,108 miliarde lei (fără TVA), iar sursa de finanțare este asigurată din fonduri europene nerambursabile, prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei (Connecting Europe Facility) 2021 – 2027.
Traseul de cale ferată care va fi modernizat se desfășoară între stațiile București Progresu – Jilava – Giurgiu Nord – Giurgiu Nord Frontieră.
Lucrările la lotul 1 au fost deja finalizate. A fost redeschisă circulația feroviară pe pod peste râul Argeș, lucrări proiectate între localitățile Vidra (Ilfov) și Comana (Giurgiu), a fost finalizat anul trecut.
Procedura de atribuire a acestui contract a durat un an și trei luni. Câștigătorul selectat inițial de CFR SA a fost asocierea Railworks formată din Arcada Company (lider asociere) și Alstom Transport SA (asociat).
Decizia a fost contestată la CNSC de către asocierea Porr Construct (lider), Imsat.
CNSC le-a dat dreptate contestatorilor. Însă, asocierea Railworks a contestat decizia CNSC la Curtea de Apel București. Curtea nu le-a dat dreptate inițial respingând plângerea ca nefondată.
Asocierea Alstom a formulat recurs, iar aceeași Curte de Apel le-a dat în final dreptate. Plângerea le-a fost admisă, iar decizia anterioară a fost anulată.