Oferte locuri de munca top

Autostrada Nadaselu – Mihaiesti: Instabilitatea taluzurilor determina schimbarea proiectului

Fenomene de instabilitate a taluzurilor au determinat necesitatea unor schimbări ale proiectului de construire a Autostrăzii Brașov – Târgu Mureș – Cluj – Oradea.

Lucrările vizează Subsecțiunea 3A2: Nadășelu – Mihăiești (km 8+700 – km 25+500) – Etapa I.

Astfel, au fost autorizate modificări la autorizația de construire 18/07.04.2021, dar și lucrări de deviere a traseului situat între km 10+009 – km 12+000 și km 21+406 – km 24+890

Amplasamentul lucrărilor autorizate se află pe teritoriul județului Cluj, respectiv al comunelor Gârbău și Sânpaul.

Prin autorizația de construire nr. 18/07.04.2021 au fost autorizate:

Lucrări de drum (structură rutieră și terasamente);

Lucrări de artă:

* opt viaducte (km 9+213, km 11+557, km 12+139, km 12+978, km 14+106, km 14+609, km 20+088 și km 23+821);

* două pasaje (km 10+060 și km 13+870);

* șase poduri (km 16+227, km 17+589, km 18+223, km 18+806, km 21+314 și km 22+609).

Lucrări de scurgerea apelor; Lucrări de consolidare; Lucrări hidrotehnice;

Parcare de scurtă durată (km 18+050, stânga/dreapta – lucrări de terasamente);

Lucrări de relocare/protejare rețele conform proiectelor avizate de beneficiarii utilităților și legislației în vigoare;

Asigurarea continuității rețelei de drumuri existente;

Lucrări de iluminat; Sistem ITS; Lucrări de protecția mediului.

Motivele care au dus la solicitarea modificării Autorizației de Construire au fost că pe traseul tronsonului de autostradă Nădășelu – Mihăiești au apărut fenomene de instabilitate a taluzurilor în zonele situate între km 10+800 – km 11+300 și km 22+800 – km 23+600.

Aceste fenomene au avut o evoluție foarte rapidă și au fost de amploare prin dimensiuni și volume antrenate în alunecare, suprafețe afectate și adâncimi de apariție ale planurilor de cedare/alunecare.

Expertizele tehnice elaborate în urma manifestării fenomenelor de instabilitate menționează necesitatea devierii traseului spre aval astfel încât să nu mai fie necesare săpături care să conducă la destabilizarea versantutui.

Astfel, s-a autorizat executarea lucrărilor aflate în culoarul expropriat după cum urmează:

Lucrări de drum;

Lucrări de colectare și evacuare a apelor pluviale;

Lucrări de poduri, pasaje, viaducte

(viaduct dreapta situat între km 10+417.687 – km 11+531.692, în lungime totală de 1.214 m, lungime autorizată în prezenta etapă 118,39 m între km 11+274.920 și km 11+314.420, și între km 11+552.802 și km 11+631.692, și viaduct stânga situat între km 10+418.784 – km 11+631.649, în lungime totală de 1212,8 m, lungime autorizată în prezenta etapă 197,7 m între km 11+276.119 și km 11+394.629);

Lucrări pentru siguranța circulației; Lucrări de consolidare; Lucrări hidrotehnice; Lucrări de imprejmuire; Lucrări pentru protecția mediului.

Valoarea lucrărilor autorizate este de 153,58 milioane de lei fără TVA.

 

 

 

Citiți revista ARENA Construcțiilor nr. 5/iulie – august 2025

Revista Arena Constructiilor iulie-august 2025


Etichete:
Sus