Oferte locuri de munca top

Noi pasi pentru realizarea Magistralei M4 Gara de Nord-Gara Progresul

Indicatorii tehnico-economici ai proiectului pentru construirea Magistralei 4 de metrou Gara de Nord – Gara Progresul urmează să fie aprobați astăzi, în ședința de Guvern.

Va fi realizată cea mai mare și importantă linie de metrou pe diametrala nord-sud a orașului, care va lega Aeroporturile Internaționale București Otopeni și București Băneasa cu gările de cale ferată Băneasa, Basarab, Gara de Nord și Gara Progresul și, implicit, va fi realizată interconectarea cu transportul public de suprafață, se arată în nota de fundamentare a proiectului de HG.

Traseul selectat pentru noul tronson al Magistralei 4 de metrou, secțiunea Gara de Nord – Gara Progresul, are o lungime construită de aproximativ 11,94 km, din care 10,84 km vor fi în exploatare cu călători și 1,1 km în exploatare fără călători, inclusiv legătura cu Depoul Progresul.

Tronsonul Gara de Nord 2 – Gara Progresul va cuprinde 13 stații noi, 1 stație existentă (stația Gara de Nord 2), 14 interstații și un depou. Legătura cu Magistrala 4 de metrou existentă se va realiza în stația Gara de Nord 2, prin continuarea axelor căilor Liniei 1 și Liniei 2 existente.

În cadrul etapei de obținere a finanțării pentru realizarea obiectivului de investiții a fost semnat Acordul de parteneriat între Sectorul 4 al Municipiului București (lider) și Metrorex SA, pentru implementarea proiectului în cadrul Programului Transport 2021–2027.

Pe parcursul anului 2024 au fost realizate demersurile de actualizare a studiului de fezabilitate aferent construcției Liniei 4 de metrou: Lac Străulești – Gara Progresul, tronson Gara de Nord – Gara Progresul, fiind obținute toate avizele procedurale necesare pentru constituirea obiectivului de investiții și aprobarea indicatorilor tehnico-economici.

Valoarea totală a investiției (inclusiv TVA) este de peste 17 miliarde lei, din care valoarea lucrărilor de construcții și montaj (inclusiv TVA) este de 8,6 miliarde lei.

Contractul pentru construirea Magistralei 4 de metrou, secțiunea Gara de Nord – Gara Progresul are două loturi și are deja oferte depuse de doi constructori turci și o asociere din România:

  • Ofertant unic Gülermak Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, pentru lotul 1;
  • Asocierea Construcții Erbașu (lider), Concelex, Bog’Art, pentru lotul 2;
  • Asocierea Dogus Insaat ve Ticaret A.S. (lider), GP Group JSC, Trace Group Hold, pentru lotul 1.

Pentru lotul 1, valoarea maximă estimată este de 6,1 miliarde lei, iar pentru lotul 2 este de 5,2 miliarde lei (fără TVA).

Potrivit SEAP, ofertele vor fi evaluate până la 30 august 2025, însă această etapă a suportat deja mai multe amânări.

 

 

 

Citiți revista ARENA Construcțiilor nr. 5/iulie – august 2025

Revista Arena Constructiilor iulie-august 2025


Etichete:
Sus