Oferte locuri de munca top

Cele doua companii de drumuri considera ca nu au de ce sa se reorganizeze

Deși companiile și instituțiile aflate în subordinea Ministerului Transporturilor au primit o dispoziție oficială a ministrului Ciprian Șerban de a finaliza până astăzi planurile de eficientizare/restructurare (dacă este cazul), reprezentanții celor două companii de drumuri – CNAIR și CNIR – spun că nu au motive, întrucât ambele funcționează cu o schemă redusă de personal.

Atât Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) și Compania Națională de Investiții Rutiere (CNIR) sunt companii de stat, din subordinea MT, care coordonează mari proiecte de investiții rutiere.

În ceea ce privește Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), surse interne subliniază că aceasta a mai trecut deja prin două procese de restructurare: prima, odată cu intrarea în Schengen și a doua cu ordonanța ”trenuleț”.

De asemenea, voci din companie susțin că CNAIR a avut întotdeauna scheme restrânse de personal, acesta fiind acum chiar subdimensionat față de necesarul impus de nivelul de activitate a companiei.

La rândul său, CNIR este o companie recent operaționalizată, în urmă cu circa un an. Structura de personal este de 73 angajați, dintr-o organigramă de 86 de posturi, față de 320 cât era prevăzut conform scrisorii de așteptări. Așadar, după cum susțin oficialii companiei, nu este nevoie de restructurări/reorganizări.

„Nu am angajat personal suplimentar. Aşteptăm întâi să vedem ce noi proiecte ne va aloca ministerul, care va fi strategia de viitor pe termen mediu şi lung şi abia ulterior vom dezvolta structura”, a declarat Gabriel Budescu, directorul general CNIR, citat de Agerpres.

În ceea ce priveşte partea salarială, la CNIR nu se acordă sporuri pentru condiţii vătămătoare, ci un spor de implementare pe proiecte de fonduri europene.

 

 

 

 

Citiți revista ARENA Construcțiilor nr. 5/iulie – august 2025

Revista Arena Constructiilor iulie-august 2025

2 Comentarii

  1. Stefan said:

    Se calca pe picioare, urgent comasare. Desființarea ARF, autoritatea pentru reforma feroviară, un cancer al activității feroviare.

  2. Stefan said:

    Că și AFR ul se calca pe picioare, activități de investiții și de reformă dublate. Planul de investiții în infrastructură rutieră, feroviară este facutde CFR și de administratorul infrastructurii.


Etichete:
Sus