Autoritățile au cerut antreprenorului o mobilizare mai bună pe șantierul lucrărilor de lărgire la patru benzi a DN1A, în zona dintre Centura București și intersecția cu Șoseaua Chitila – Parc Mogoșoaia.
„Le-am solicitat să crească mobilizarea în șantier și să finalizeze până în luna august relocarea tuturor utilităților, în așa fel încât, cel târziu la sfârșitul lunii septembrie, să se poată circula între DNCB și giratoriul de la benzinărie pe patru benzi, iar maximum în luna decembrie să finalizeze toate lucrările, inclusiv cele două pasaje, subteran și suprateran”, a declarat Ionel Scrioșteanu, secretar de stat în Minsiterul Transporturilor.
Printre măsurile cerute se mai numără și organizarea mai eficientă a activităților din șantier, în special dimineața și seara, pentru a reduce la minimum restricțiile de circulație.
De asemenea, oficialii de la Transporturi au solicitat ca în fiecare după-amiază, începând cu ora 16.00, să se circule pe două benzi în direcția Buftea, în zona benzinăriei.
Totodată, au cerut urgentarea demolărilor din zona străzii Fortului, pentru a permite reorganizarea mai eficientă a traficului la intrarea dinspre București.
Pe șantier se forează ultimii doi piloți pe partea stângă a rampei dinspre Buftea, iar pe partea dreaptă a fost amenajată platforma pentru începerea forajelor.
Lucrările de relocare a utilităților (gaz, electricitate de joasă, medie și înaltă tensiune, telecomunicații) au depășit 75%, într-un context dificil, marcat de densitatea ridicată a rețelelor, însumând circa 19 kilometri.
Continuă lucrările de instalare a iluminatului stradal, iar concomitent cu montarea rețelei de canalizare se execută și sistemul de colectare a apelor pluviale.
În ceea ce privește siguranța pasajului în caz de ploi, s-a proiectat și implementat un sistem de șapte bazine de retenție cu un volum total de 230 mc și un separator de hidrocarburi cu un debit de 125 litri/secundă. Față de studiul de fezabilitate, proiectul tehnic a inclus suplimentar canivouri din beton pentru încastrarea acestor bazine. Progresul lucrărilor este estimat la 98%.
Lucrările de lărgire a drumului au ajuns la aproximativ 20% pe tronsonul km 12+340 – 12+900, pe partea dreaptă, unde s-au realizat săpătura, stratul de formă din balast (20 cm), stratul de fundație (30 cm) și stratul de balast stabilizat (22 cm).
La pasajul pietonal subteran din zona Parcului au fost forați 60 din cei 126 de piloți necesari, iar la pasajul pietonal suprateran din zona căii ferate, radierele sunt realizate în proporție de 95%. În noaptea de 19 spre 20 iunie urmează livrarea în șantier a structurii de rezistență și a elementelor speciale.
Proiectul a fost afectat și de o serie de probleme neprevăzute, care au impus intervenții suplimentare.
Printre acestea se numără utilități neidentificate anterior în avizele de specialitate sau poziționate diferit față de informațiile furnizate de deținători, descoperirea unor vestigii arheologice (inclusiv resturi de schelet uman în fața sediului Poliției Comunitare și incinta unei foste mori pe apă din secolul XVIII în apropierea intersecției cu Șoseaua Chitila), precum și suprapunerea cu lucrările de extindere a rețelelor de apă și canalizare realizate de un alt constructor în zonă.
Autoritățile transmit că vor continua să monitorizeze cu atenție desfășurarea proiectului. Deși aparent de dimensiuni reduse, șantierul are un impact semnificativ pentru traficul și dezvoltarea zonei de nord a județului Ilfov.
Contractul pentru proiectarea și execuția lucrărilor de lărgire la patru benzi pentru sectorul cuprins între Centura Bucureși și intersecția cu șoseaua Chitila – Mogoșoaia a fost semnat la 13 decembrie 2023. Antreprenor este Asocierea: Maristar Com (lider), Hydrostroy AD. Valoarea contractului semnat este de peste 61,5 milioane lei fără TVA.