Volumul cifrei de afaceri din comerțul cu amănuntul și-a continuat creșterea în această primăvară.
În luna aprilie volumul a fost mai mare cu 3,1% față de aceeași lună de anul trecut, ca serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate, conform datelor furnizate de Institutul Național de Statistică.
Creşterea s-a datorat vânzărilor de produse nealimentare (+6,7%) şi comerţului cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (+2,8%).
Vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun au scăzut cu 0,7%.
Ca serie brută, volumul a înregistrat o creştere, pe ansamblu, cu 0,4%, datorită creşterii înregistrate la vânzările de produse nealimentare (+0,8%) şi la comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (+0,4%).
Vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun au rămas la același nivel.
Aprilie 2025 comparativ cu martie 2025
Volumul cifrei de afaceri din comerţul a crescut cu 1,7%, ca serie brută, pe ansamblu.
S-au înregistrat creşteri la comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (+6,1%) și la vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun (+3,5%).
Vânzările de produse nealimentare au scăzut cu 1,2%.
Volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul a crescut, pe ansamblu, cu 0,4%, ca serie ajustată.
Creșteri au înregistrat comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (+2,3%) şi vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun (+1,1%).
Vânzările de produse nealimentare au scăzut cu 0,8%.
Perioada 1.I-30.IV.2025 comparativ cu perioada 1.I-30.IV.2024
Volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul a crescut, pe ansamblu, ca serie brută cu 2,7%.
Au crescut vânzările de produse nealimentare (+5,8%) şi comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (+3,1%).
Vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun au scăzut cu 1,5%.
Volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul a înregistrat o creştere cu 3,8%,, ca serie ajustată, datorită creşterii vânzărilor de produse nealimentare (+7,2%), comerţului cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (+1,4%) şi vânzărilor de produse alimentare, băuturi şi tutun (+0,1%).