A fost suspendată licitația pentru atribuirea contractului de proiectare și execuție a tronsonului 2 Târgu Frumos – Lețcani al autostrăzii A8 Târgu Neamț – Iași – Ungheni.
Aceasta după ce Strabag a depusă o contestație chiar înainte de deschiderea ofertelor.
Deși contestația a fost depusă încă de pe 16 aprilie, aceasta a ajuns în posesia Companiei Naționale de Investiții Rutiere după sărbătorile pascale. Astfel, nu mai poate fi respectat termenul de 30 aprilie pentru deschiderea ofertelor.
Motivul pentru care a fost contestată procedura de atribuire încă din faza de depunere a ofertelor este faptul că autoritatea contractantă a răspuns la solicitările de clarificări ale ofertanților cu „un număr impresionant de documente tehnice noi”, cu 23 de zile înainte de termenul limită de depunere a ofertelor.
Astfel, firma contestatoare spune că a solicitat prelungirea termenului de depunere a ofertelor, pentru a se putea pregăti conform noilor documente, însă CNIR a decis menținerea termenului limită.
De asemenea, reprezentanții Strabag mai argumentează că unele răspunsuri au fost fie incomplete, fie nelegale.
Prin urmare, Strabag a cerut suspendarea procedurii de atribuire, anularea parțială a răspunsului consolidat al autorității contractante și adoptarea de măsuri de remediere.
Tronsonul 2 Târgu Frumos -Lețcani are lungimea de 28,6 km. Valoarea estimată este de 5 miliarde lei, iar finanțarea investiției este asigurată din fonduri europene, prin Programul Transport PT 2021-2027.
Este un proiect cu o complexitate tehnică ridicată și provocări pentru constructori, pe traseu fiind prevăzute următoarele structuri: 33 de poduri și pasaje cu o lungime totală de 7,8 kilometri/cel mai lung pasaj de 1130 de metri peste râul Bahlui), două tunele, trei noduri (Nod Podu Iloaiei, Nod Lețcani, Nod la Drumul de Legătură cu DN 28).
Durata de realizare a întregului tronson 2 Târgu Frumos-Lețcani (28,6) este de 46 de luni (10 pentru proiectare și 36 de luni pentru execuție).
Pentru a asigura finalizarea în cel mult 14 luni a segmentului de autostradă care va funcționa ca o centură a localității Podu Iloaiei, CNIR a prevăzut acordarea punctajului suplimentar constructorului care își asumă și prioritizează acest segment cu o lungime de 4 kilometri.
În cadrul contractului vor mai fi executate, inclusiv :
– drum de legătură cu două benzi cu DN 28 D, în lungime de 5,23 km.
– drum de legătură cu patru benzi cu DN 28, în lungime de 7,6 km.
– două parcări de scurtă durată, un spațiu de servicii tip S 3, un Centru de Întreținere și Coordonare- CIC.
Citiți revista ARENA Construcțiilor nr. 1/martie 2025