Banner Paste 2025

Varianta ocolitoare Giurgiu: Bog’Art contesta, din nou, rezultatul licitatiei

Semnarea contractului pentru execuția lucrărilor la varianta ocolitoare Giurgiu este întârziată de o nouă contestație care cere autorității contractante să respecte decizia Consiliului Național de Soluționare a Contestațiilor.

Asocierea condusă de Bog’Art a depus o a doua contestație în cadrul acestei proceduri de achiziție publică.

Aceasta după ce CNSC a decis în noiembrie anul trecut să fie reevaluate ofertele.

Potrivit documentului depus la CNSC, reprezentanții asocierii Bog’art susțin că autoritatea contractantă nu a respectat decizia impusă de CNSC, ci doar a simulat-o.

Câștigătorul selectat este Asocierea IBB-HIB Romania (lider), Coni, IBB Haus -und Industriebau GmbH, Euro Construct & Industrytechnik SRL, General Trust Argeș SRL.

Același constructor fusese selectat drept câștigător și inițial, când a fost depusă prima contestație.

Bog’art susține că autoritatea contractantă a pornit reevaluarea de la premisa greșită că toate aspectele deja invalidate anterior de către Consiliu ar reprezenta neconformităţi pe care, în această etapă, nu ar trebui decât să le încadreze în (afara, de fapt) dispoziţiilor privind abaterile tehnice minore și/sau viciilor de formă.

Așadar, acum Bog’art cere anularea și de această dată a raportului procedurii transmis de autoritatea contractantă, dar și obligarea acesteia la respectarea deciziei CNSC.

Consiliul a admis prima contestaţie a Asocierii Bog’Art constatând modul excesiv, formalist și nelegal al evaluării ofertei sale.

De altfel, mai spune aceștia, autoritatea contractantă a „identificat” motive de respingere a tuturor ofertelor depuse, cât mai multe și cu cât mai consistentă aparenţă de temeinicie, cu excepţia celei desemnate câstigătoare.

Printre motivele de excludere a ofertei inițiale a Bog’art se numără suprapunerea unor activități, dar și includerea unei probe suplimentare pentru testarea rețelelor de apă și a celor de irigații decât cele explicit impuse prin caietul de sarcini.

Proiectul este finanțat din fonduri nerambursabile aferente Programului Operațional Transport 2021-2027 și de la bugetul de stat prin bugetul Ministerului Transporturilor.

Varianta de ocolitoare Giurgiu începe din sensul giratoriu de pe DN5 de la km 56+182 aferent obiectivului „Drum de legătură DN5 km 60+500 – Șoseaua de Centură Podul Prieteniei km 61+400 (7 km drum nou)” unde a fost proiectată o intersecție giratorie cu o rază exterioară de 29m și o rază interioară de 18 m având o lățime a părții carosabile de 5,50 m pentru fiecare bandă din cele două avute și acostament de 1,5 m, sens giratoriu ce face parte din obiectiv.

Această intersecție va asigura circulația între București, orasul Giurgiu, Punctul Vamal Giurgiu și DN5B.

Valoarea acestui contract este estimată la 380,65 milioane lei, fără TVA.

 

 

 

Citiți revista ARENA Construcțiilor nr. 1/martie 2025


Etichete:
Sus