Oferte locuri de munca top

Drumul expres Oar – Satu Mare: Doua contestatii impiedica semnarea contractului de executie

Contractul pentru execuția drumului expres Oar – Satu Mare nu poate fi semnat, deocamdată, de către Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).

Rezultatul procedurii de achiziție publică a fost contestat de către doi dintre cei cinci ofertanți.

Este vorba despre constructorul ucrainean Automagistral Pivden SRL și constructorul turc Onur.

Cele două companii cer reevaluarea ofertelor și anularea comunicării rezultatului procedurii.

Prin contestația depusă la CNSC, turcii de la Onur cer CNAIR să reevaluaeze oferta depusă de firma lor, susținând că a fost în mod eronat declarată neconformă,

În contestație se menționează: „CNAIR a apreciat în mod eronat că inginerul diplomat în căi ferate, drumuri și poduri nominalizat de ONUR ca «șef de șantier specializat în lucrări de poduri» nu are experiența necesară. Expertul a activat inclusiv în cadrul Freyrom SA, sucursala din România a Freyssinet, companie de construcții recunoscută mondial pentru expertiza sa de peste șapte decenii în domeniul construcției și reabilitării de poduri.”

Astfel, constructorul turc cere anularea raportului procedurii și a deciziei prin care oferta sa a fost declarată inadmisibilă.

Contestatorul ucrainean, Automagistral Pivden, a cerut CNSC declararea neconformă a ofertei câștigătoare și să i se acorde accesul la informațiile dosarului achiziției. Reprezentanții constructorului susțin că documentele din oferta depusă de ofertantul Construcții Erbașu la care nu au avut acces au fost calificate de Autoritatea Contractantă în mod eronat și nelegal ca fiind confidențiale.

Oferta desemnată câștigătoare de CNAIR, cea a constructorului român Construcții Erbașu, are valoarea de 720,48 milioane de lei fără TVA.

Contractul prevede doi ani pentru execuția lucrărilor.

Finanțarea se va face din fonduri europene, prin Programul Transport 2021 – 2027.

Pe traseu vor fi construite două noduri rutiere, două parcări și un Centru de Întreținere și Control (CIC).

Drumul Expres va străbate zonele administrative Satu Mare și Vetiș, iar pentru construcția lui sunt prevăzute următoarele caracteristici principale:

– 10,831 km de drum expres;

– 4,031 km drum de legătură între Drumul Expres Satu Mare – Oar și DN19.

 

 

 

 

Citiți revista ARENA Construcțiilor nr. 1/martie 2025


Etichete:
Sus