Oferte locuri de munca top

Cine este castigatorul contractului de 2,3 mld lei pentru constructii ingineresti

A fost desemnat câștigătorul contractului de 2,3 miliarde lei, fără TVA, pentru proiectarea și execuția lucrărilor de construcții inginerești, ce vizează calea ferată Craiova – Drobeta Turnu Severin – Caransebeș (lotul 4 CAP X Drobeta Turnu Severin – CAP X Băile Herculane).

Oferta financiară câștigătoare a fost selectată după criterul ”cel mai bun raport calitate – preț”.

Asocierea IC Içtaş Inşaat Sanayi Ve Ticaret AŞ (lider) – Rotary Construcții Mentenanță a fost desemnată câștigătoare a contractului de reabilitarea a celor 41,618 km dintre Drobeta Turnu Severin și Băile Herculane.

Contractul de achiziție publică va fi încheiat de ambele părți la finalul perioadei legale de contestații.

Durata estimată pentru elaborarea proiectului tehnic și execuția lucrărilor va fi de 72 de luni, din care 12 luni proiectare și 60 de luni execuție.

Sursa de finanțare pentru proiectarea şi execuţia lucrărilor aferente obiectivului de investiții va fi asigurată din fonduri externe nerambursabile prin Programul Transport (PT) 2021-2027, de la Bugetul de Stat prin bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, precum și din alte surse legal constituite.

La elaborarea propunerii financiare, ofertanții s-au raportat la valoarea minimă a valorii estimate, respectiv la valoarea de 2,44 miliarde de lei fără TVA.

Linia de cale ferată Craiova – Drobeta Turnu Severin – Caransebeș face parte din Coridorul Orient/Est-Mediteranean și este amplasată pe raza județelor Dolj, Mehedinți și Caraș-Severin.

Administrativ, linia de cale ferată Craiova-Drobeta Turnu Severin-Caransebeș, este situată pe raza Sucursalelor Regionale CF Craiova și Timișoara – CNCF „CFR” SA.

Scopurile generale al implementării proiectului de reabilitare a liniei de cale ferată Craiova – Drobeta Turnu Severin – Caransebeș (225,287 km) vizează:

– Îmbunătățirea infrastructurii pentru creșterea vitezei de circulație la valori cuprinse între viteza de 120 km/h și cea de 160 km/h;

– Modernizarea instalațiilor de electrificare pe toată lungimea tronsonului (25 kV);

– Mărirea capacității de tranzit;

– Asigurarea interoperabilității prin implementarea STI, în special în ceea ce privește sarcina pe osie (22,5 t), gabaritul de încărcare (C), lungimea liniilor din stații si haltele de mișcare, facilitățile pentru persoanele cu dizabilități;

– Modernizarea stațiilor (prin stații înțelegându-se si haltele de mișcare) de pe această linie îmbunătățind condițiile pentru utilizatorii transportului feroviar;

– Înlocuire poduri, podețe, repararea sistemului de drenaj, îmbunătățirea terasamentelor;

– Construcția drumurilor de întreținere de-a lungul căii ferate (unde nu sunt disponibile drumuri publice);

– Reabilitarea/Modernizarea clădirilor stațiilor de călători, incluzând construcțiile pasarelelor și/sau tunelurilor pietonale, ridicarea nivelului peroanelor, în conformitate cu standardele europene în vigoare;

– Montarea de panouri fonoabsorbante și/sau soluții alternative de reducere a nivelului de zgomot;

– Instalații de centralizare electronică noi, în stații, și introducerea sistemului de siguranță ERTMS (ETCS nivel 2 + GSM-R);

– Reducerea valorii maxime a declivității pe secțiunile unde aceasta depășește 18 ‰.

Principalele obiective incluse în modernizarea infrastructurii feroviare pe Lot 4 CAP X Drobeta Turnu Severin – CAP X Băile Herculane, KM 362+632 – KM 404+250” sunt:

– Modernizarea liniei de cale ferată în conformitate cu Specificațiile Tehnice de Interoperabilitate (STI), linie simplă sau dublă, electrificată, de 25 kV;

– Introducerea instalațiilor de centralizare electronice/electrodinamice noi sau reabilitate, după caz, în stații și linie curentă și introducerea sistemului de siguranță ERTMS nivel 2 în conformitate cu Specificațiile Tehnice de Interoperabilitate (STI) și cu previziunile cererii de trafic de călători și de marfă național și internațional;

– Sarcina maximă pe osie 22,5 tone/osie;

– Lungimea maximă a trenului de 740 m în toate stațiile;

– Caracteristici ale peroanelor: peroane înalte cu lungime de 400 m, în toate stațiile;

– Ecartament nominal: 1435 mm;

– Lucrări de modernizare a 7 tuneluri;

– Lucrări civile în stații – lucrări de igienizare si cosmetizare a construcțiilor existente, intervenții la structuri, eficientizare fluxuri;

– Îmbunătățirea geometriei traseului în plan și în profil longitudinal (rectificări de curbe şi încadrarea elementelor de profil în prevederile normativelor în vigoare);

– Lucrări de semnalizare si telecomunicații;

– Se vor asigura viteze de circulație ale trenurilor de maxim 100 km/h;

– Modernizarea instalațiilor de electrificare pe toată lungimea (în sistem de alimentare de 25 kV, 50 Hz);

– Mărirea capacității de tranzit;

– Montarea de panouri fonoabsorbante și/sau soluții alternative de reducere a nivelului de zgomot.

 

 

 

Citiți revista ARENA Construcțiilor nr. 1/martie 2025


Sus