Oferte locuri de munca top

Autostrada Unirii A8 Tg Mures – Tg Neamt: UMB obtine al treilea contract

 

Primul lot din cele patru aferente secțiunii montane Sărățeni – Pipirig a autostrăzii A8 Unirii are constructor desemnat.

Compania Națională de Investiții Rutiere a selectat astăzi asocierea SA&PE Construct SRL (lider) – Tehnostrade SRL, Spedition UMB, Euro Asfalt ca fiind câștigătoarea contractului pentru proiectarea și execuția lotului 1C Sărățeni-Joseni pe traseul secțiunii montane a Autostrăzii ”Unirii” A8.

Comisia de Evaluare din CNIR a finalizat procedura înainte de termenul stabilit în 16 iunie.

Valoarea ofertei câștigătoare este de 4,94 miliarde lei.

Valoarea minimă estimată a contractului a fost de 6,17 miliarde lei fără T.V.A. din care rezerve de implementare în valoare de 539,95 milioane lei fără TVA.

Autoritatea contractantă a optat pentru achiziționarea ulterioară de noi servicii și/ sau lucrări de la ofertantul a cărui ofertă va fi declarată câștigătoare, în cuantum de peste 1 miliard lei fără TVA, reprezentând 20% din valoarea estimată a contractului (fără valorile estimate pentru rezerve de implementare și organizare de șantier).

Durata de realizare a contractului este de 54 de luni, din care 14 luni pentru etapa de proiectare și 40 de luni pentru execuția lucrărilor.

Finanțarea este asigurată din fonduri europene nerambursabile, prin Programul Transport 2021-2027, și din fonduri de la bugetul de stat.

 

Autostrada A8 Unirii: UMB ar putea construi aproape 82 de km pe trei loturi

Dacă nu vor fi depuse contestații, CNIR va putea semna cu UMB contractul pentru lotul 1C Sărățeni – Joseni (32,4 km).

Totodată, CNAIR urmează să semneze tot cu UMB contractul pentru lotul 2C Pipirig – Vânători Neamț (19,3 km) în următoarele două luni, după finalizarea procedurilor administrative necesare, potrivit reprezentanților CNAIR. La această procedură de atribuire nu au fost depuse contestații.

Cu asocierea UMB a fost deja semnat contractul pentru proiectarea și execuția Secțiunii 3 Leghin – Târgu Neamț (29,9 km), cu finanțare prin PNRR.

 

Lotul 1 C Sărățeni-Joseni

Se desfășoară în județele Mureș și Harghita are o lungime de 32,4 kilometri și  include 39 de poduri și pasaje, trei tuneluri unidirecționale, patru polate și două pasaje pentru permeabilitatea animalelor (ecoducte).

Lungimea pasajelor și a tunelurilor este de aprox. 16 kilometri reprezentând jumătate din lungimea totală a acestui lot de autostradă.

Cel mai lung pasaj va avea 1721 metri (pasajul peste DN 13 A și calea ferată, iar cel mai înalt viaduct, 45 de metri).

Pe traseul lotului 1 C sunt prevăzute două parcări de scurtă durată (stânga/dreapta) cu 12 spații de încărcare pentru mașini electrice. Lotul Sărățeni-Joseni va avea și descărcări provizorii pentru a asigura funcționarea independentă.

Contractul urmează să fie semnat după finalizarea tuturor procedurilor necesare.

Cele patru loturi montane dintre Sărățeni și Pipirig sunt administrate de CNIR și fac parte din secțiunea 2 Miercurea Nirajului – Leghin (156,8 km).

 

Celelalte trei loturi aflate în administrarea CNIR sunt în curs de evaluare a ofertelor

Secțiunea montană Sărățeni – Pipirig este administrată de CNIR și este împărțită în următoarele patru loturi:

* lotul 1C: Sărățeni – Joseni

A fost depusă o singură ofertă de către constructorul român UMB, care a fost desemnat câștigător.

* lotul 1D: Joseni – Ditrău

Au fost depuse cinci oferte (Nurol, Geiger, Danlin XXL, MIS Grup, UMB) la data de 18 decembrie 2024.

Câștigătorul va fi desemnat până pe 25 mai 2025.

Valoarea estimată a contractului este de peste 1,2 miliarde lei fără TVA.

Contractul prevede 10 luni pentru proiectare și doi ani pentru execuție.

* lotul 2A: Ditrău – Grințieș

Și pentru această secțiune a fost depusă o singură ofertă de către UMB, la data de 19 decembrie. Perioada de evaluare este stabilită până pe 19 iunie 2025.

Valoarea estimată a contractului este de peste 7,57 miliarde lei fără TVA.

Acest contract prevede 14 luni pentru proiectare și 40 de luni pentru execuție.

* lotul 2B: Grințieș – Pipirig

Au fost depuse două oferte: asocierea UMB și asocierea Mapa Insaat Ve Ticaret Anonim Sirketi (lider), Gunal Insaat Ticaret Ve Sanayi Anonim Sirketi.

Ofertele ar urma să fie evaluate până pe 15 iulie 2025.

Contractul prevede 14 luni pentru proiectare și 40 de luni pentru execuție


Sus