Au început lucrările pe șantierul Secțiunii 3: Cornetu – Tigveni a Autostrăzii Sibiu – Pitești A1.
”Acesta este cel mai dificil și mai important tronson de autostradă construit în toată istoria noastră, care cuprinde și cel mai lung tunel rutier din A1”, spune Irinel Scrioșteanu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor.
În prrezent, constructorul WeBuild SPA – Tancard SRL lucrează la realizarea drumurilor tehnologice și la realizarea platformelor de foraj pentru primele trei viaducte.
Au început lucrările la tunelul Poiana, care va avea o lungime de 1,78 km şi va fi format din două galerii cu câte două benzi de circulație pe sens prin forarea, armarea si turnarea celor 87 de piloți de 1.500 de mm diametru și 30 m adâncime pentru portalul dinspre Pitești.
Totodată, au fost finalizate lucrările pregătitoare pentru construirea portalurilor celor două fire de tunel unde va fi realizată și zona de acces a instalației TBM.
Constructorul va realiza următoarele elemente principale:
– 37,4 km lungime traseu autostrada;
– 54 structuri, care însumează un total de 14,5 km, dintre care cea mai lungă este tunelul Poiana (1,78 km);
– noduri rutiere:
* Cornetu conexiune cu DN7 prin DJ703M (km 44+895)
* Văleni conexiune cu DJ703M (km 74+229)
* Văleni (km 74+404 stânga)
– Spații de servicii tip S1 (stânga/dreapta) la km 62+300;
– Spații de servicii tip S3 km 78+000 dreapta şi km 80+000 (stânga);
– Centru de Întreținere și Coordonare (CIC).
Pe acest lot, vor fi realizate cantități impresionante de lucrări, printre care:
– Excavații: 6,3 milioane mc;
– Umpluturi în terasamente: 2,5 milioane mc;
– Umpluturi de balast: 1,2 milioane mc;
– Beton: 980,000 mc;
– Armătură: 100.000 tone;
– Tabliere metalice: 46.000 tone;
– Piloți forați: 150.000 ml;
– Grinzi prefabricate: 1916 bucăți.
Citiți revista ARENA Construcțiilor nr. 8/noiembrie-decembrie 2024