Zilele următoare vor fi făcute primele probe tehnologice de turnare a betonului pe șantierul secțiunii 2 Boița – Cornetu a autostrăzii A1 Sibiu – Pitești. Săptămâna viitoare este planificată prima turnare efectivă a unei grinzi pentru acest proiect, potrivit ing. Alexandru Bogdan reprezentantul antreprenorului turc.
Secțiunea 2 Boița – Cornetu va avea lungimea de 31,33 km.
Stadiul lucrărilor
În zona km 32 al autostrăzii A1, în apropierea satului Greblești au început lucrările la un drum de acces și platforme de lucru pentru un viaduct care va traversa râul Boia. În continuare antreprenorul turc va pregăti drumul de acces către intrarea în Tunelul Robești.
Deja au fost pregătiți aproximativ 4 km de drum în această zonă și tot 4 kilometri de drum sunt pregătiți în partea cealaltă a tunelului Robești dinspre localitatea Racoviță.
Primul cofraj metalic a fost deja montat.
Studiile geotehnice au fost finalizate încă de anul trecut din noiembrie – decembrie, spune ing. Alexandru Bogdan
Lucrările permanente de execuție au început anul trecut, în iulie – august, mai ales pe sectorul 1 din localitatea Boița. Acolo deja progresul înregistrat este de aproximativ 20% și se lucrează în continuare la piloți forați, fundații de pod, elevații.
„În Sibiu, în oraș, am pregătit o fabrică pentru elementele prefabricate pentru grinzi.
La fabrica din Sibiu avem deja montate cele două poduri rulante care vor ajuta la manipularea grinzilor prefabricate și canalul în care se vor turna câte două grinzi o dată și se vor pretensiona”, a mai spus ing.Alexandru Bogdan.
Lungimea canalului este de aproximativ 80 de metri permițând turnarea în același timp la a două grinzi.
În proiect sunt prevăzute peste o mie de grinzi prefabricate și aproximativ 40 de mii de tone de confecție metalică pentru tablier din oțel.
Suplimentar, constructorul va mai produce elemente din tunel de cinci mii de tone de oțel.
Antreprenor este asocierea Mapa Insaat Ve Ticaret AS – Cengiz Insaat Sanayi Ve Ticaret AS
Execuția a început în august anul trecut și va dura 50 de luni. Termen contractual actual de deschidere este anul 2028.
Valoarea contractului este de peste 4,25 miliarde de lei fără TVA, finanțarea fiind prin Programul Transport (PT).
Citiți revista ARENA Construcțiilor nr. 8/noiembrie-decembrie 2024