În această vară ar urma să fie finalizat studiul de fezabilitate al drumului TransRegio Hunedoara – Sântuhalm – Autostrada A1.
Contractul de servicii a fost semnat și are durata de opt luni de la data emiterii ordinului de începere.
Valoarea contractului este de 4,97 milioane de lei, câștigătorul fiind firma Sercotrans SRL.
Contractul prevede realizarea studiilor de teren, expertiza tehnică, PUZ, evaluarea impactului asupra mediului, documentații pentru obținerea avizelor și autorizațiilor necesare, verificarea documentațiilor tehnice și studiul de fezabilitate propriu-zis.
Proiectul vizează modernizarea a 9,35 kilometri din actualul drum județean 687 de la ieșirea din municipiul Hunedoara (zona Dräxlmaier) până la intersecția cu DN7, aducându-l la standardul de drum TransRegio.
Drumul va avea lățimea părții carosabile de 19 m cu patru benzi, câte două benzi pe sens (fiecare cu o lățime de 3,5 m) și două sectoare de acostament (fiecare cu lățime de 2,5 m).
În continuare, este prevăzută construirea unui drum nou, în lungime totală de 4,45 km.
Acest nou sector va porni de la intersecția cu DJ687, unde va exista un sens giratoriu, continuând spre nord-est.
În prima parte, va traversa râul Cerna, iar puțin mai departe va întâlni DN7, unde va fi construit un nod rutier modern.
Pe parcurs, drumul va trece peste calea ferată CF200 cu ajutorul unui pod, asigurând o trecere în siguranță la o înălțime de 7 metri.
La final, drumul va traversa râul Mureș printr-un pod și se va conecta cu Autostrada A1 printr-un alt nod rutier modern (care va fi realizat de CNAIR), asigurând o legătură eficientă și sigură.
Președintele CJ Hunedoara, Laurențiu Nistor, a subliniat importanța proiectului: „ Prin facilitarea accesului rapid la principalele coridoare de transport european se creează condițiile pentru a atrage noi investiții, dar și pentru a stimula crearea de locuri de muncă. Municipiile Deva și Hunedoara vor fi, astfel, mult mai bine conectate la rețeaua națională de transport, beneficiind de toate avantajele pe care le aduce o infrastructură modernă.”
Inițiativa face parte din Programul Investițional pentru Dezvoltarea Infrastructurii de Transport 2021-2027 și va fi finanțată prin Programul Operațional Transporturi 2021-2027.
Citiți revista ARENA Construcțiilor nr. 8/noiembrie-decembrie 2024