Au fost depuse 11 oferte pentru elaborarea Studiului de Fezabilitate al drumului de mare viteză București – Giurgiu.
Contractul, lansat în licitație de CNIR, are o valoare estimată de 44 milioane lei fără TVA. Durata este de 18 luni dintre care 16 luni pentru realizarea studiului de fezabilitate și două luni pentru asistență tehnică necesară pregătirii contractului pentru proiectare și execuție.
În cadrul acestui contract, finanțat prin Fonduri Europene nerambursabile, proiectantul va analiza: variantele de traseu, profilul (autostradă sau drum expres), structura drumului (varianta unui sistem rutier din beton de ciment), conexiunea cu alte obiective de investiții (viitorul Pod peste Dunăre Giurgiu – Ruse II) ;
– soluții de finanțare și prin parteneriat public-privat (PPP).
Drumul de Mare Viteză București-Giurgiu face parte din Coridorul de Transport Pan-European 9.
Pentru atribuirea acestui contract au depus oferte:
* asocierea Activ Proiectare Infrastructură SRL. (lider) – EMAY Uluslararasi Muhendislik ve Mușavirlik Anonim Șirketi
* ofertant unic Civil Engineering Institute „Macedonia” JSc. Skopje
* asocierea D P Consult (lider) – Explan)
* ofertant unic Egis Romania
* asocierea Electroproiect (lider) – Intecsa -Inarsa SAU.
* asocierea Euro Finance Advisors SRL. – Urban Connect, B-Act Spolka Akcyjna, Pro Toby, Transprojekt Gdansk isp. z.o.o
* asocierea SC Proiect-Construct Regiunea Transilvania (lider) – Roads Design
* asocierea Specialist Consulting SRL (lider) Perfect Consult Europe-Specialist Smart Group ()
* ofertant unic Tpf Inginerie SRL
* asocierea Ventra Project Management (lider)- Utiber Kozuti Beruhazo kft.
* asocierea 3TI Progetti Italia – Ingegneria Integrata SPA. – Studio Corona SRL Civil Engineering
Caietul de Sarcini pentru Studiul de Fezabilitate al proiectului include elemente inovatoare, precum punctarea implementării conceptului BIM (Building Information Modelling).
De asemenea, CNIR solicită viitorului prestator echiparea instalațiilor de foraj cu sisteme GPS și camere video care permit urmărirea lucrărilor în timp real.
,,Pe lângă variantele de desprindere din viitoarea Autostradă A 6 București-Alexandria (zona Ghimpați) și zona de Sud a Bucureștiului, A 0/Drum Radial 9) proiectantul va studia și posibilitatea conexiunilor cu Autostrada A 1 București-Pitești la Bolintin sau Corbii Mari.
În ceea ce privește structurile și soluțiile tehnice, cerem în caietul de sarcini o analiză pentru utilizarea materialelor de construcții din import sau din producție internă. Cred că este foarte important să decidem dacă facem drumul din beton, cimentul fiind produs în România sau din bitum, dar pe care îl importăm”, a explicat directorul general al CNIR, ing. Gabriel Budescu.
Compania Națională de Investiții Rutiere a elaborat și depus în data de 28.11.2024 aplicația de Finanțare pentru proiectul studiu de fezabilitate “Drum de mare viteză București-Giurgiu”, în vederea obținerii finanțării nerambursabile în cadrul Programului Transport 2021-2027.
Contractul de finanțare pentru acest proiect va fi putea fi semnat ulterior parcurgerii etapelor de evaluare si selecție, în conformitate cu prevederile Ghidului Solicitantului pentru PT 2021 – 2027.
Durata proiectului în cadrul cererii de finanțare: 30 luni (inclusiv derularea procedurii de achiziție publică si activități conexe specifice obiectivului).