La început de decembrie, pe șantierul noului drum de legătură dintre Timișoara și autostrada A1 stadiul lucrărilor este de circa 34%. Pe șantier sunt constant peste 150 de utilaje și autobasculante și în jur de 200 de persoane (muncitori, laboranți, deservenți utilaje, mecanici, șoferi etc.), potrivit DRDP Timișoara.
Sunt lucrări și în zona viitorului nod rutier din proximitatea DN 69 (Sânandrei), la pasajul care va lega drumul cu localitatea Cerneteaz și în apropiere de autostrada A1, km 509 (Pișchia). De asemenea, sunt lucrări pentru relocarea rețea de electricitate LEA 220 kV.
Pentru realizarea noii căi de acces de aproximativ 10 km între DN 69 Timișoara – Arad și autostrada A1 se lucrează în continuare la umpluturi de pământ, strat de formă, strat de fundație din balast, diverse săpături, consolidare terasamente și la montarea de prefabricate respectiv cofrare, armare la podețe.
Contractul pentru proiectarea și execuția restului lucrărilor la cei 10 km de drum de legătură a fost atribuit pe 19 iulie 2024.
Inițial, reprezentanții DRDP Timișoara au anunțat că ofertantul desemnat câștigător este asocierea Drumuri și Poduri Banat SRL. & Maxagro Center SRL & Opr Asfalt SRL. & Obras Publicas Y Regadios SA, cu preţul de 221,45 milioane lei, fără TVA.
Însă, Antrepriza de Reparații și Lucrări ARL Cluj (Strabag) a depus contestație, iar decizia CNSC a fost anularea raportului procedurii de evaluare.
La reevaluare, a fost desemnat ofertant câștigător Antrepriza de Reparații și Lucrări ARL Cluj.
Valoarea contractului semnat este de 235,88 milioane lei fără TVA.
Durata contractului este de 12 luni (perioada de proiectare și perioadă de execuție).
Drumul de legătură are 10 kilometri, urmând să aibă profil de drum național cu patru benzi de circulație și să reprezinte o rută nouă pe care conducătorii auto vor ajunge mai rapid de la Timișoara pe autostrada A1.
Traseul drumului de legătură începe cu circa 300 m înaintea intersecției existente, dintre drumurile DJ 692(Sânandrei) și E671 (DN 69), cu amenajarea unui nod rutier și se dezvoltă pe direcția nord-est, spre autostrada A1. Proiectul cuprinde două poduri noi, șase pasaje și trei noduri rutiere.
Pentru acest drum de 10 km lucrările au început în 2021, cu antreprenorul italian Todini Costruzioni S.p.A. Contractul anterior (semnat în 2021) a fost reziliat la stadiul fizic de 25%. Cauza, după cum spunea Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor, a fost întârzierea foarte mare în execuție. Lucrările trebuiau finalizate în septembrie 2023.
În urma rezilierii, constructorul a primit certificat negativ și i-a fost reținută garanția de bună execuție, a subliniat Sorin Grindeanu.
Citiți revista ARENA Construcțiilor nr. 8/noiembrie-decembrie 2024