Oferte locuri de munca top

ONRC: numarul cererilor restante a scazut cu aproape 83%

Numărul cererilor restante de înmatriculare, mențiuni, dizolvări, lichidări și radieri s-a redus cu 82,9%, începând cu 13 septembrie 2024, au anunțat reprezentanții Oficiului Național al Registrului Comerțului (ONRC).

În ziua de 13 septembrie, numărul cererilor a fost de 23.974 dosare, ajungând la un maxim de 27.344 dosare în data de 22 septembrie 2024. În prezent, numărul cererilor restante preluate a scăzut la 4.676 dosare.

La nivelul ONRC de pe lângă Tribunalul București (registrul cu cel mai mare număr de cereri înregistrate zilnic), numărul dosarelor restante la soluționare a fost de 7.168 la 13 septembrie a.c., , în timp ce la data de 26 noiembrie 2024 a ajuns la 2.762.

Media zilnică de recuperare a restanțelor la nivel național a fost de 482 dosare.

„În ultimele două luni, la nivelul Registrului Comerțului s-au depus eforturi pentru rezolvarea cererilor restante, în acest sens fiind procesate, în paralel, atât cereri restante, cât și cereri nou-înregistrate”, transmite ONRC

În data de 26 noiembrie anul curent, 27 registre teritoriale au ajuns cu soluționarea cererilor în termenul legal. Încă 14 registre teritoriale mai înregistrau întârzieri la soluționare între 1 și 3 zile. Oficiului Registrului Comerțului de pe lângă Tribunalul București înregistra o întârziere de 4 zile, din cauza numărului mare de cereri înregistrate zilnic.

Data estimată de recuperare a restanțelor, cu menținerea mediei zilnice de recuperare, este  6 decembrie 2024.

Totodată, începând cu dată de 26 iulie 2024, în sistemul informatic s-au înregistrat peste 1,28 milioane de solicitări, iar din 13 septembrie 2024 până în prezent, în sistemul informatic au fost înregistrate în total peste 884 mii de solicitări pentru Registrul Comerțului.

Prin portalul de servicii online au fost depuse 667,483 mii solicitări. Dintre solicitările primite online, 626,278 (93,83%) mii de solicitări au fost soluționate automat, (rezervări denumire firmă, furnizări de informații din Registrul Comerțului, furnizări din Registrul Beneficiarilor Reali etc.), iar pentru 41.205 (6,17%) solicitări a fost necesară intervenția operatorului uman.

„Întârzierea termenelor de soluționare a cererilor, prima și cea mai importantă deficiență din activitatea Registrului Comerțului sesizată de profesioniști, a fost ameliorată constant prin suspendarea temporară a distribuirii aleatorii a dosarelor la nivel național și soluționarea acestora la nivelul ONRC de pe lângă tribunalul în a cărui rază teritorială se află situat sediul social / profesional al profesionistului”, explică oficialii din cadrul instituției.

Începând cu 13 septembrie anul acesta, Luiza Mardare a fost numită în funcția de director general al ONRC, iar activitatea instituției a trecut în coordonarea directă a ministrului Justiției, Alina-Ștefania Gorghiu.

 

 

 

 

Citiți revista ARENA Construcțiilor nr. 8/noiembrie-decembrie 2024

Revista Arena Constructiilor noiembrie-decembrie 2024

Sus