Procedura de achiziție pentru elaborarea studiului de fezabilitate al trenului metropolitan din Iași a fost publicată în SEAP, dar și în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, au anunțat reprezentanții Consiliului Județean Iași.
Ofertele pot fi depuse până la data de 30 decembrie 2024.
Valoarea estimată a procedurii este de peste 10,5 milioane lei, fără TVA. Durata contractului, prevăzută în documentație, este de șase luni.
Într-o primă etapă, trenul metropolitan va fi introdus pe rețeaua existentă, pe traseele Podu Iloaiei – Iași – Ungheni și, respectiv, Iași – Ciurea.
Construirea de linii noi presupune extinderea căii ferate pe ruta Holboca – Aeroportul Internațional Iași – Aroneanu și implementarea celui de-al treilea traseu metropolitan pe traseul Podu Iloaei – Iași – Holboca – Aeroportul Internațional Iași – Aroneanu.
Asociația Metropolitană de Transport Public Iași (AMPTI) vrea să obțină fonduri nerambursabile pentru realizarea acestui proiect „care va îmbunătăți mobilitatea ieșenilor”, transmite CJ Iași. Traseul Trenului Metropolitan va avea în total 60,55 kilometri, prin municipiul Iași și comunele partenere, respectiv Lețcani, Holboca, Miroslava, Ciurea și Tomești.
Studiul de fezabilitate va identifica și prezenta opțiunea investițională optimă pentru dezvoltarea unor servicii feroviare eficiente, competitive și de succes în zona metropolitană prin:
- planificarea integrată a noilor puncte de oprire pe baza necesităților de mobilitate identificate în zonele de dezvoltare urbanistică și în jurul acestora;
- modernizarea infrastructurii locale de acces existente prin amenajarea sau construcția de noi puncte de oprire, care să asigure conectarea cu zonele rezidențiale / industriale, cu punctele nodale de transport – transport public auto, bicicliști, pietoni etc.;
- identificarea locațiilor de tip Park & Ride în jurul punctelor de oprire, atât din punct de vedere tehnico-economic, cât și operațional.
Proiectul a fost aprobat prin Ordinul ministrului Transporturilor şi Infrastructurii la începutul lunii iunie, anul acesta.
Proiectul de tren metropolitan cuprinde și realizarea a două pasaje supraterane (auto și pietonal), cu scopul de facilita accesul populației la sistemul de transport: unul în dreptul depoului Dacia (legătura cu Canta), iar celălalt pe șoseaua Iași – Tomești.
De asemenea, urmărește reabilitarea gărilor Nicolina, Socola, Cristești, Ciurea și Ungheni. Gara Nicolina ar urma să fie transformată într-un punct intermodal (gară metropolitană și autogară).
Citiți revista ARENA Construcțiilor nr. 8/noiembrie-decembrie 2024