Oferte locuri de munca top

Construcția lotului 1 Dumbrava – Mizil, cărămida de început a Autostrăzii Moldovei (A7)

Execuția lotului 1 Dumbrava – Mizil, cărămida de început a Autostrăzii Moldovei (A7), reprezintă  o reușită istorică pentru CNAIR și beneficiarii infrastructurii rutiere din România, care a fost posibilă datorită fondurilor PNRR, o contribuție nerambursabilă a UE, extrem de necesară pentru construcția întregii autostrăzi de 319 km.

Execuția lotului 1 Dumbrava – Mizil s-a realizat în conformitate cu PNRR (Planul Național de Redresare și Reziliență), un document strategic ce stabilește prioritățile investiționale și reformele necesare pentru România, unde se menționează toate aspecte ce țin de o infrastructură modernă omologată de cercetarea internațională în domeniul transporturilor.

România a demonstrat că are în prezent specialiști pe această ramură a transporturilor care este definită corect la nivel stiințific și asumată la nivel guvernamental, drept ”motorul economiei”.

Principalul proiect de infrastructură finanțat din PNRR e Autostrada A7

Principalul proiect de infrastructură finanțat din PNRR este Autostrada A7, a subliniat și Ministrul Transporturilor și Infrastructurii, Sorin Grindeanu.

Autostrada Ploiești – Buzău face parte din Coridorul 3 – București – Regiunea NE (Moldova) (OR3) si reprezinta o prioritate absoluta la nivel national. Asa cum a rezultat din analiza Modelului Național de Transport, dezvoltarea infrastructurii rutiere prin construcția unei autostrăzi în lungul acestui coridor va conduce la creșterea traficului rutier prin generarea de noi călătorii și atragerea de noi investiții în ariile urbane.

Proiectul de Autostrada Ploiesti – Buzau face parte din reteaua TEN-T Core (Centrala), sectiunea care conectează sudul ţării cu regiunea NE, regiunile istorice Moldova şi Bucovina, dar şi cu Ucraina şi Republica Moldova.

Prin construcția acestui lot prim din A7 se realizează un parcurs mai rapid și facil pentru traficul pe distanțe lungi de pasageri și mărfuri, prin viteza ridicată de deplasare, prin reducerea costurilor operaționale și prin îmbunătățirea siguranței circulației. Totoodată, va exista și un impact limitat asupra mediului, care să ia în considerare atât riscurile schimbărilor climatice, precum și măsurile de adaptare și reducere a impactului asupra mediului.

Detalii tehnice:

Autostrada Ploiești – Buzău parte din Autostrada Moldovei (A7) strabate teritoriul administrativ a douî judete, respectiv:

– județul Prahova (cu 7 comune), de la km 0+000 pana la km 30+660, reprezentate prin comunele Dumbrava, Rafov, Albești-Paleologu, Drăgănești, Tomșani, Colceag, Baba Ana;

– județul Buzău (cu un municipiu si 4 comune), de la km 30+660 pana la km 63+250, reprezentate prin Municipiul Buzău si comunele Stâlpu, Ulmeni, Pietroasele, Săhățeni.

Lungimea totală a traseului este de aproximativ 63,25 km și se împarte în 3 tronsoane distincte, după cum urmează:

  • Tronsonul 1: Dumbrava (Autostrada București – Ploiești) și Mizil (DJ 100C);
  • Tronsonul 2: Mizil (DJ 100C) și zona localității Stâlpu (km.49+350);
  • Tronsonul 3: zona localității Stâlpu (km 49+350) – Muncipiul Buzău (DN 2B).

Traseul autostrăzii

Ploiești – Buzău se desprinde din Autostrada A3 (km 53+000), în dreptul localității Dumbrava, prin intermediul unui nod rutier de tip „trompeta”, care asigură o viteza de circulație de 80 km/h.

Dupa desprinderea din Nodul Rutier, traseul traversează CF Ploiești – Urziceni și DJ 101F ce face legătura între localitățile Dumbrava (ocolită pe la sud) și Ciupelnita (ocolită pe la nord), iar localitatea Trestienii de Jos este ocolită pe la nord. Traseul continuă pe direcția Nord – Est, traversând o serie de canale de irigații existente, Râul Cricovul Sărat la km 7+670 și DN 1D la km.

Proiectul Autostrăzii Ploiești – Buzău optimizează major eficiența rețelei de transport din România prin reducerea timpului de deplasare între doua mari areale urbane, Ploiești și Buzău și, implicit, are loc o ameliorare a conectivității la nivel regional.

În virtutea finalizării acestui proirct, să nu uităm că drumul reprezintă în ansamblu un element necesar pentru conceptul modern de economie și civilizație, într-o anumită măsură confundându-se cu civilizația, respectiv cu domesticirea și cucerirea naturii (inclusiv mai nou cu integrarea ei în componentele și elementele de infrastructură rutieră ecoducte, mixturi asfaltice care diminuează poluarea etc.).

Detalii contractuale

Lotul 1 Dumbrava – Mizil (21 km.)

Antreprenor: Asocierea Impresa Pizzarotti&SPA – Pizzarotti SA – Retter Projectmanagement SRL;

Durată contract: 25 de luni (execuție);

Valoare contract: 1,806 miliarde de lei, fără TVA;

Sursă de finanțare: Programul Național De Redresare Și Reziliență (PNRR);

Ordin de începere: 22.08.2022;

Stadiu actual: 90%;

Termen deschidere: 2024.

Sus