Oferte locuri de munca top

Care este stadiul lucrarilor pe A1 Sibiu – Pitesti

Un prim tronson, în lungime de aproximativ 16 km, din secțiunea 5: Curtea de Argeș – Pitești a autostrăzii A1 Sibiu – Pitești va fi dat în trafic în jurul datei de 20 decembrie anul acesta, cu aproape un an mai devreme față de termenul contractual.

”Evoluția pe acest tronson este foarte bună, iar antreprenorul este mobilizat exemplar și execută lucrări pe întregul amplasament al șantierului. În câteva luni de la deschiderea primului tronson, va fi finalizat și restul lotului până la Curtea de Argeș”, a declarat Irinel Scrioșteanu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor.

Secțiunea 5 reprezintă unul dintre capetele autostrăzii, are o lungime de 30,35 km, iar traseul începe în zona localității Curtea de Argeș și continuă paralel cu râul Argeș, pe teritoriul localităților Curtea de Argeș, Băiculești, Merișani, Mălureni, Budeasa, Bascov și Pitești, până la actuala centură a Municipiului Pitești.

Contractul pentru această secțiune a fost atribuit pe 12 mai 2020 firmei Astaldi SpA.

Valoarea contractului semnat este de 1,71 miliarde lei, fără TVA.

Pe această secțiune, stadiul lucrărilor de terasamente, consolidări ITS, iluminat, hidrotehnice este:

* continuă lucrările de așternere a stratului de uzură între nodul rutier de la Băiculești și nodul rutier de la Curtea de Argeș;

* continuă lucrările de instalare a panourilor fonoabsorbante și a parapeților metalici;

* continuă execuția drenajului longitudinal, rigolei mediane șanțurilor și canalelor trapezoidale;

* continuă lucrările de iluminat public și ITS;

* au fost finalizate lucrările de așternere a stratului de bază de asfalt AB31.5, a stratului de legătură BAD 22.4, cu excepția zonei de legătură cu A1;

* au fost finalizate lucrările de realizare a stratului de balast stabilizat cu ciment aferent suprastructurii drumului.

De asemenea, stadiul lucrărilor la structuri este:

* podul peste canal amenajat râul Argeș (km 92+814) – continuă montarea liselor prefabricate,  predalelor, armarea și betonarea plăcii de suprabetonare;

* podul peste canal râul Argeș (km 95+927) – continuă montarea liselor prefabricate și betonarea grinzii parapet;

* podurile peste râul Argeș (km 96+707 și km 99+398), podul peste pârâul Valea Tutana (km 101+829) – au început lucrările de așternere a stratului de asfalt de bază BA8 pe calea 2 stânga proiect și continuă realizarea hidroizolației;

* podul peste canal amenajat râul Argeș (km 103+666) – continuă armarea și betonarea plăcii de suprabetonare.

Acest lot cuprinde și realizarea a 3 noduri rutiere principale:

Nod rutier Curtea de Argeș

* sunt în curs de finalizare lucrările de terasamente;

* continuă lucrările de așternere a stratului de bază și a stratului de legătură;

* continuă lucrările de iluminat public;

Nod rutier Băiculești

* s-au finalizat lucrările de așternere a straturilor de asfalt (bază, legătură, uzură);

* continuă lucrările de iluminat public;

* au început lucrările la sensul giratoriu cu DN7C, inclusiv așternerea stratului de bază;

Nod rutier Bascov

* sunt în curs de finalizare lucrările de terasamente;

* sunt în curs de finalizare lucrările de așternere a straturilor de asfalt;

* continuă lucrările de iluminat public;

* continuă lucrările la rigola carosabilă și refacerea zonei pietonale de pe DN7.

Secțiunea 4 Tigveni – Curtea de Argeș

Pe întregul șantier, stadiul fizic al lucrărilor a ajuns la 59%, iar directorul general al CNAIR, Cristian Pistol, anunță posibilitatea ca această secțiune să fie deschisă înainte de termen. „Constructorul lucrează 24h/24h, inclusiv în week-end”, a precizat acesta.

La cele două tuneluri s-au forat:

– galeria dreaptă: 1.101 m din 1.351 m;

– galeria stângă: 938 m din 1.351 m.

Secțiunea 4 a autostrăzii Sibiu-Pitești (A1), are o lungime de 9,86 km și termen contractual de finalizare anul 2027. Finanțarea este asigurată din Programul Transport (PT).

Pe acest lot, va fi construit primul tunel rutier la nivel de autostradă de pe acest drum de mare viteză pe sub Dealul Momaia, din județul Argeș, care are două fire principale separate și paralele, câte unul pentru fiecare sens de mers, denumite Tunelul Daniela, pentru sensul de mers Sibiu-Pitești, și Tunelul Alina, pentru sensul de mers Pitești-Sibiu.

Contractul pentru sectiunea 4 Tigveni – Curtea de Arges a fost atribuit la 22 noiembrie 2021.

Ofertantul câștigător a fost firma Porr Construct SRL, valoarea contractului fiind de peste 2,065 miliarde lei, fără TVA.

 

 

 

 

Citiți revista ARENA Construcțiilor nr. 8/noiembrie-decembrie 2024

Revista Arena Constructiilor noiembrie-decembrie 2024

Sus