Ritmul lucrărilor este bun pe șantierele a două obiective importante de infrastructură mare din Transilvania: lotul 2 din calea ferată Cluj Napoca – Episcopia Bihor și drumul expres DEx4.
În județul Bihor, lucrările la stația de cale ferată Poieni au ajuns la un stadiu fizic de 63%.
Asocierea RailWorks formată din Arcada Company (România) și Alstom Transport SA (Franța) modernizează cele șase linii (inclusiv peroanele) și construiește o nouă clădire pentru călători.
În această stație cu lungimea de peste doi km se montează acum traverse, șine și aparate de cale.
Modernizarea stației de cale ferată Poieni face parte din contractul pentru electrificarea și reabilitarea lotului 2 (36,53 km) al liniei de cale ferata Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor, cu lungimea totală de 166,21 km.
Contractul are valoarea de 1,53 miliarde lei (fără TVA) și este finanțat prin PNRR. Prevede montarea sistemelor ERTMS și lucrări de modernizare, reabilitare și construcție pentru:
– două stații CF, două halte de mișcare, trei puncte de oprire;
– trei poduri, 67 podețe, un pasaj denivelat;
– două tuneluri.
Pe întregul Lot 2 (Aghireș – Poieni) se lucrează în acest moment la toate stațiile și intervalele, la infrastructura și suprastructura CF, dar și la poduri, podețe, tuneluri, iar stadiul fizic a depășit în ansamblu 20%. Pe firul II, lucrările la tunelul Stana au ajuns la 50%.
Drumul expres DEx 4: lucrările sunt la 72%
În județul Cluj, pe șantierul drumului expres (DEx4), care va asigura legătura între A3 și DN1, stadiul fizic al lucrărilor este de 72%.
Ritmul de lucru face posibilă deschiderea circulației pe acest drum expres, în prima parte a anului viitor, apreciază oficialii de la Transporturi.
Constructorul este asocierea Dimex 2000 Company SRL (lider) – Autotehnorom SRL – OPR Asfalt SRL – Obras Publicas Y Regadios SA – Con-A Operations SRL
În acest moment, peste 400 de muncitori și 250 de utilaje lucrează pe anumite sectoare la terasamente, consolidări, cofrări, armătură și turnarea betonului, iar pe alte sectoare montează deja hidroizolație, parapet și infrastructura instalațiilor de iluminat.
Acest nou drum expres, cu lungimea de 5 km, va descongestiona în mare parte circulația din zona municipiului Cluj Napoca.
Contractul, finanțat prin PT, are o valoare de 562,6 milioane de lei (fără TVA).
Citiți revista ARENA Construcțiilor nr. 8/noiembrie-decembrie 2024