Pentru reabilitarea drumului național Giurgiu – Ghimpați, pe 36 de kilometri, Guvernul va aloca în ședința de astăzi peste 500 de milioane de lei.
Proiectul de investiții vizează modernizarea DN 5B Giurgiu – Ghimpați (36,3 km), realizarea legăturii la A1 București – Pitești și la viitoarea Autostradă A6 București – Alexandria.
Valoarea estimată a contractului este de 504,58 milioane lei TVA inclus, din care valoarea lucrărilor de construcții și montaj se ridică la peste 454,87 milioane lei (TVA inclus).
Lucrările ar urma să fie finalizate în termen de doi ani.
Finanţarea este de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor.
Soluțiile tehnice s-au stabilit pe baza recomandărilor din cadrul expertizelor tehnice, studiilor de teren și a rezultatelor studiului de trafic care estimează valorile medii zilnice anuale MZA exprimate în total vehicule fizice/24h de 2804 vehicule pentru perspectiva anului 2025 și de 3.056 vehicule pentru anul 2030.
În profil transversal, drumul are două benzi de circulație, cu următoarele elemente: platformă: 8,50 m – 9,00 m; parte carosabilă: 6,70 m + 7,20 m; acostamente: 2 x 1,00 m.
Lucrările se desfășoară pe amplasamentul existent și nu sunt necesare exproprieri.
Suprafața estimată pe care sunt prevăzute lucrări este de 326.700 mp.
Topul Drumarilor: Afacerile drumarilor cresc tot mai mult la an la an
Urmează să fie realizate și patru poduri pe DN 5B la: km 14+150 (km 14+540) peste canal antropic; km 31+865 (km 32+183), km 33+033 (km 33+445) și la km 34+146 (km 34+545).
Pe zona instabilă între km 31 + 150 – km 31+280, pe partea stângă, manifestată printr-o alunecare a taluzului de rambleu, care a afectat și corpul drumului, provocând tasarea și deformarea platformei pe jumătate din lățimea acesteia și pe lungimea de 140 m, este proiectată o structură de sprijin, pe piloți forați cu diametrul ø1080 mm și dispunere axială, cu lungimea fâșei de minim 14 m.
Descarcati aici