Trei asocieri, formate dintr-un număr total de 56 de societăți comerciale, au depus ofertele tehnice și financiare pentru atribuirea contractului de construire a tronsonului de metrou Gara de Nord – Gara Progresul
Ofertele vor fi evaluate în perioada ce urmează, iar până la finalul acestui an vor fi desemnați câștigătorii, potrivit primarului Sectorului 4, Daniel Băluță.
Pentru tronsonul 1 Gara de Nord – Eroii Revolutiei 2 au depus oferte:
– asocierea Gülermak (lider), Tylin Tunnelconsult, Gülermak Emlak Yapı
– asocierea Dogus Insaat Ve Ticaret (lider), Danavi
Iar pentru tronsonul 2 Eroii Revolutiei – Gara Progresul a depus ofertă
– asocierea Construcții Erbașu (lider), Geohidroconsult, Gülermak Spółka.
Traseul tronsonului 1 va avea lungimea construită aproximativă de 6,38 Km. Va avea 7 stații, 7 interstații, plus Stația Gara de Nord 2 (existentă).
Legătura cu Magistrala 4 de metrou existentă se va realiza în Stația Gara de Nord 2, prin continuarea axelor căilor Liniei 1 și Liniei 2 existente.
Traseul tronsonului 2 va avea lungimea construită (în exploatare cu călători) aprox de 4,5 Km plus o lungime construită (în exploatare fără călători – legătura cu Depoul Progresul) de circa de 1,1 km. Tronsonul 2 are 6 stații, 7 interstații, plus și un depou suprateran nou construit.
Lucrările efective sunt programate să înceapă în cursul anului viitor și vor fi finalizate în cel mult 5 ani, spune primarul Daniel Băluță.
Valoarea lucrărilor este de aproximativ 2,5 miliarde de euro, finanțarea fiind din bani europeni nerambursabili accesați prin Programul Transport al Uniunii Europene 2021 – 2027.
Durata de realizare prevăzută în documentație pentru proiectare și execuție este de 60 luni. 10 luni sunt pentru proiectare, 4 luni se suprapun cu execuția) iar 50 luni sunt pentru execuție. O perioada de 4 luni este pentru probe tehnologice.