Pentru Secțiunea 3 Cornetu – Tigveni din Autostrada Sibiu – Pitești urmează să fie obținută anul acesta o autorizație de construire parțială.
Constructorul italian nu s-a încadrat în perioada contractuală de proiectare, așa că a fost emisă o extensie, spune Alin Șerbănescu, purtător de cuvânt al CNAIR.
Contractul de proiectare și execuție pentru această secțiune a fost semnat pe 1 august 2022 și pe 1 februarie 2023 a fost emis ordinul de începere pentru proiectare, perioadă care urma să dureze un an.
Până acum constructorul a predat Proiectul pentru Autorizația de Construire și Proiectul Tehnic de Execuție, acestea fiind în analiză la CNAIR. „Încercăm să obținem anul acesta o autorizație de construire parțială”, spune Alin Șerbănescu.
Perioada de execuție contractuală este de trei ani și nouă luni.
Pe întreaga autostradă București – Nădlac vom putea circula continuu abia din 2028.
Autostrada Pitești – Sibiu
Secțiunea 5, Curtea de Argeș – Pitești (30,35 km)
Stadiul lucrărilor la începutul lunii octombrie era de aproape 80%,
Cele mai avansate lucrări sunt pe primii 16 km, între Nodul Băiculești și Nodul Bascov, pe care circulația ar putea fi deschisă chiar de anul acesta, după cum susține Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor.
Termenul de finalizare contractual pentru întreaga secțiune este anul 2025.
Antreprenor general este firma Webuild SPA Astaldi (Italia).
Valoarea contractului este de peste 4,250 miliarde lei, fără TVA.
Secțiunea 4, Tigveni – Curtea de Argeș (9.86 km)
Lucrările ajunseseră la începutul acestei luni la un stadiu de execuție de peste 48%.
Secțiunea 4 are 9,86 km, din care 1,35 km tunelul Momaia. Pe traseu vor mai fi construite 12 poduri şi pasaje.
Termenul de finalizare prevăzut în contract este anul 2027.
Lucrările sunt executate de Porr Construct SRL, firmă cu capital austriac. Contractul are valoarea de 1,678 miliarde lei fara TVA.
Secțiunea 3, Cornetu – Tigveni (37,4 km)
Pe lotul montan Cornetu – Tigveni vor fi construite 96 de poduri și viaducte, dintre care cel mai lung tunel de autostradă din România, cu o lungime de 1,7 km, un ecoduct în zona localității Călinești, care va traversa râul Olt, calea ferată și DN7, precum și două noduri rutiere – la Cornetu și Rudeni, două spații de servicii și un Centru de Întreținere și Coordonare.
Contractul a fost atribuit asocierii Webuild Spa – Tancrad SRL.
Valoarea acestui contract este de peste 5,323 miliarde lei, fără TVA.
Pe Secțiunea 2, Boița – Cornetu (31.33 km)
Antreprenor general este Mapa Insaat Ve Ticaret As – Cengiz Insaat Sanayi Ve Ticaret As.
Lucrările au început în august 2024 iar termenul de finalizare este anul 2028.
Secțiunea 2 include mai multe lucrări de artă: 48 poduri/ pasaje/ viaducte, 1 ecoduct, 7 tuneluri, o parcare de scurta durata (stanga/dreapta), un punct de sprijin pentru intretinere, un Centru de Întreținere și Coordonare, un spatiu de servicii tip S2.
Asocierea de constructori din Turcia deja a forat primii 600 de metri necesari pilonilor care vor susține fundația viitorul viaduct de la km 13+500.
Valoarea contractului este de peste 4,250 miliarde lei, fără TVA.
Autostrada Deva Lugoj
Ca să circulăm neîntrerupt pe autostradă de la București la Nădlac mai trebuie finalizată și o secțiune din zona Deva – Lugoj.
Aici mai sunt de finalizat lucrările la secțiunile E și D ale lotului 2 (9,13 km.).
Lucrările de pe aceste două secțiuni sunt executate în proporție de 1,27%, iar termenul de finalizare este prevăzut în anul 2026.
Urmează să fie construite două tuneluri în cadrul Secțiunii E în contextul evitării problemelor de stabilitate a terenului.
Lungimea celor două tuneluri va fi de aproximativ 2,13 km. Acestea vor fi formate din două galerii unidirecționale prevăzute pe fiecare cale de circulație cu platforma de 11,25 m.
Valoarea acestui contract este de 1,826 miliarde lei, fără TVA.
Contractul de proiectare și execuție a fost atribuit pe 28 octombrie 2022 asocierii Spedition UMB SRL –Tehnostrade SRL –SA&PE Construct SRL – Euro-Asfalt
Ordinul de începere a proiectării a fost dat la 5 decembrie 2022. Durata prevăzută în documentație este de 45 de luni (11 luni proiectare, 34 de luni execuție).