Patru loturi din Autostrada Moldovei (Ploiești – Pașcani) sunt în stadii avansate de execuție și ar urma ca până la finele anului să putem circula pe circa 132 km din această nouă autostradă.
Din păcate, nu este continuitate între aceste loturi.
Astfel, din Autostrada Ploiești – Buzău pe loturile 1 și 2 (Dumbrava – Mizil și Mizil – Pietroasele) la începutul lunii octombrie stadiul fizic al lucrărilor era de 85% pe lotul 1 și de peste 91% pe lotul 2. Ambele loturi vor fi date în circulație anul acesta, după cum promit oficialii de la Ministerul Transporturilor.
În schimb, lucrările pe Lot 3 Pietroasele – municipiul Buzău aveau un stadiu fizic de 14,5%, termenul de finalizare fiind prevăzut pentru 1 noiembrie anul viitor.
În continuare, cele trei tronsoane ale Autostrăzii Buzău – Focșani vor fi, de asemenea, terminate până la sfârșitul acestui an.
Lucrările sunt mai înaintate decât arată datele CNAIR pentru că antreprenorul român UMB lucrează mult în avans dar nu emite în aceeași măsură facturile spre decontare, facturi în baza cărora CNAIR ține evidența stadiului lucrărilor.
Autostrada Moldovei A7 de la Ploiești la Siret va avea peste 440 de km.
Costul său total va fi de peste 5,84 miliarde de euro, luând în calcul prețul contractelor semnate și valoarea estimată a contractelor neatribuite încă.
În prezent sunt în execuție loturile de la Ploiești la Pașcani, cele dintre Pașcani și Suceava sunt în curs de licitație în vederea atribuirii contractelor de proiectare și execuție
Planificată este și legătura directă cu frontiera Siret, care se află în faza elaborării studiului de fezabilitate.
Autostrada Ploiești – Buzău
Cu toate că primele două loturi ale autostrăzii Ploiești – Buzău trebuiau să fie gata în octombrie anul acesta, lucrările nu sunt finalizate. Ministrul Transporturilor, Sorin Grindenu a solicitat constructorilor să se mobilizeze mai bine în punctele critice (pasajele de la km 7 și km 38), pentru ca loturile 1 și 2 să poată fi deschise la sfârșitul lunii noiembrie.
„În plus, le-am cerut să ia toată măsurile pentru ca Nodul Dumbrava să fie finalizat tot la sfârșitul lui noiembrie, astfel încât să putem face conexiunea între Autostrada A3 (București-Ploiești) și această secțiune a Autostrăzii A7, între Dumbrava și Pietroasele”, a precizat ministrul.
Lotul 1 Dumbrava și Mizil (21 km)
Contractul este atribuit constructorilor italieni de la Impresa Pizzarotti& C SpA Italia S.p.A.; Pizzarotti, iar valoarea lui este de peste 1,806 miliarde de lei, fără TVA.
Lotul 2 Mizil – Pietroasele (28,35 km)
Contractul a fost obținut de asocierii Trace Group Hold (Bulgaria) – Coni, la valoarea de aproape 1,537 miliarde lei fără TVA.
Lotul 3 Pietroasele – Municipiul Buzau (13,9 km),
Lucrările pe acest tronsol sunt executate de asocierea dintre Makyol Insaat Sanayi Turizm ve Ticaret A.S. și Nurol Insaat ve Ticaret A.S, din Turcia.
Prețul acestui lot este de 1,093 miliarde lei fără TVA
Autostrada Buzău – Focșani
Toate tronsoanele acestei autostrăzi sunt executate de constructori românide la UMB.
Tronsonul 1, Buzău – Vadu Pașii (4,6 km)
Valoarea contractului este de 689,28 milioane lei fără TVA.
Tronsonul 2, Vadu Pașii – Râmnicu Sărat și Tronsonul 3 Ramnicu Sarat – Mandresti Munteni (66.9 km)
Au fost licitate împreună și au valoarea de peste 2,78 miliarde le, fără TVA.
Tronsonul 4, Mândrești Munteni – Focsani Nord (10,94)
Valoarea totală a acesuti tronson este de 763,72 milioane lei.
Autostrada Buzău – Focșani costă 4,239 miliarde de lei, fără TVA.
Autostrada Focșani – Bacău
De la Focșani la Bacău vor fi 96,2 km de autostradă, împărțită în trei loturi, toate executate de
asocierea Spedition UMB, Tehnostrade S.R.L., SA & PE Construct SRL
Lotul 1, Focșani – Domnești Târg (35,6 km).
Lucrările sunt executate în proporție de 26%. Valoarea contractului pentru acest lot de autostradă este de peste 2,35 miliarde lei. Data de finalizare este prvăzută pe 29 septembrie 2025.
Lotul 2, Domnești Târg – Răcăciuni (39,08 km). Acest lot este realizat în proporție de 27%.
Valoarea contractului este de peste 2,485 miliarde lei. Proiectul ar trebui să fie finalizat până pe 3 noiembrie 2025.
Lotul 3, Răcăciuni – Bacău (21,522 km).
Contractul este de 1,673 miliarde lei fără TVA. Lucrările sunt executate în proporție de 19%, iar data limită prevăzută pentru finalizarea proiectului este 3 noiembrie 2025
Autostrada Focșani – Bacău costă peste 6,513 miliarde lei, fără TVA.
Autostrada Bacău – Pașcani
Lungimea porțiunii din Autostrada Moldovei care va duce de la Bacău la Pașcani este de 77.393 km, iar valoarea totală a acesteia este de peste 4,68 miliarde lei, fără TVA.
Aceasta va fi împărțită în trei loturi, toate atribuite asocierii firmele Tehnostrade SRL, Spedition UMB și SA & PE Construct SRL.
Termenul contractul de finalizare pentru toate cele trei loturi este 1 noiembrie 2025.
Întreaga autostradă costă peste 4,682 miliarde lei
Lotul 1, Bacău (Săucești) – Trifești (30.3 km)
Lucrările sunt finalizate în proporție de 18.20%,
Valoarea contractului este de 1,638 miliarde lei.
Lotul 2, Trifesti – Gheraesti (18.999 km).
Stadiul actual al lucrărilor este de 15,60%
Valoarea totală a acestuia este de 1,34 miliarde lei.
Lotul 3, Mircești – Pașcani (28.094) km,
Lucrările au ajuns la 15,6%
Valoarea contractului este de circa 1,766 miliarde lei, fără TVA
Autostrada Pașcani – Suceava și Suceava – Siret
Pentru proiectarea și execuția drumului de mare viteză Pașcani – Suceava, data limită pentru depunerea ofertelor este 11 octombrie 2024.
Pașcani – Suceava este împărțită în două loturi, primul de 33 de km, cu valoarea estimată de 4,3 miliarde lei, iar al doilea de 28,97 km, cu valoarea de peste 3,98 miliarde lei, fără TVA.
Pentru A7 Suceava – Siret, cu lungimea de 61,971 de km, studiul de fezabilitate a fost atribuit și ar trebui să fie gata până în 9 mai 2025, potrivit datelor CNAIR. Valoarea estimată pentru proiectul de infrastructură este de peste 882 milioane lei.
Puneți hărți , sunt relevante