Deși traseul drumului expres Focșani – Brăila are trei loturi, contractul pentru proiectarea și execuția lucrărilor acestuia va viza întregul traseu într-un singur lot, ceea ce înseamnă că toți cei 73 km lungime vor fi contractați la finalizarea procedurii de achiziție publică.
Compania Națională de Investiții Rutiere a transmis, spre validare către Agenția Națională pentru Achiziții Publice (ANAP) documentația pentru proiectarea și execuția Drumului Expres Focșani-Brăila, o investiție estimată la aproximativ un miliard de euro, finanțată din fonduri europene.
Aceasta este prima procedură de licitație publică demarată de Compania Națională de Investiții Rutiere și va fi publică pe SEAP în termen de 10 zile lucrătoare, perioada în care ANAP va analiza documentația depusă.
Contractul prevede realizarea a:
– două benzi pe sens
– 57 structuri (24 poduri, 31 pasaje, 2 structuri casetate)
– 6 parcări de scurtă durată
– spații de servicii tip S1
– perdele forestiere
– 6 noduri rutiere: Focșani x A7, Milcovul (DN23A), Măicănești (DN23), Corbu (DN23), Siliștea (DJ221C) și Brăila.
Traseul Drumului Expres se desfășoară pe raza teritoriilor județelor Vrancea și Brăila.
Valoarea estimată a acestui obiectiv de investiții este de 5,5 miliarde lei, fără TVA, iar sursa de finanțare este asigurată din fonduri europene nerambursabile.
Durata contractului va fi de 42 de luni din care 6 luni pentru proiectare și 36 de luni pentru execuție.
,,Drumul Expres Focșani – Brăila va asigura legătura între Autostrada Moldovei Ploiești – Pașcani (A7), Podul peste Dunăre de la Brăila, Drumul Expres Brăila – Galați (DEx 6), Tulcea și Constanța, iar contractul pentru proiectare și execuție va fi publicat în Sistemul Electronic pentru Achiziții Publice (SEAP) într-un singur lot, devenind astfel, cel mai lung tronson de Drum de Mare Viteză care va fi construit în cadrul unui singur contract. Am avut în vedere mai mult criterii pentru care am luat această decizie. Este o zonă de câmpie unde managementul de șantier trebuie foarte bine gândit, inclusiv sursele pentru materialele de umplutură. Din acest motiv, dar și pentru a optimiza execuția efectivă a șantierului am decis să-l scoatem la licitație într-un singur lot. Asta nu înseamnă că viitorul antreprenor nu va putea da în trafic segmente din acest drum care vor avea descărcări și vor funcționa independent. Totodată, am ales câteva criterii ce reprezintă un element de noutate pentru o asemenea lucrare de infrastructură, criterii care se vor regăsi în documentația de atribuire”, a declarat directorul general al CNIR, Gabriel Budescu.