Oradea: Inelul metropolitan de nord, trei trasee propuse

Un nou proiect de infrastructură, menit să îmbunătățească conectivitatea rutieră a zonei de nord a Oradiei, a fost discutat în cea mai recentă ședință a consiliului județean.

Au fost propuse trei trasee pentru inelul metropolitan de nord.

Proiectul este supus consultării publice până la 12 septembrie.

După încheierea perioadei de consultare publică, vor fi efectuate analize multicriteriale pentru cele trei trasee propuse. În funcție de costuri, complexitatea tehnică, impactul asupra mediului și cel social, va fi determinat traseul optim.

„Aceste trasee pot suferi modificări după primirea tuturor observațiilor și în funcție de soluțiile tehnice. Drumul va fi proiectat conform standardelor unui drum național și ar trebui ca la finalul anului să avem un traseu stabilit și costuri estimative. Acest inel închide rețeaua de drumuri din zona metropolitană: Centura Oradea, inelul metropolitan de sud și noile centuri construite de Consiliul Județean Bihor. În felul acesta, conectivitatea zonei de nord a Oradiei și mobilitatea din această zonă vor fi mult îmbunătățite”, a precizat Ilie Bolojan, președintele CJ Bihor.

Toate cele trei trasee propuse se conectează la nord cu Centura Biharia, aflată în execuție.

Primul traseu are o lungime de 17,1 km și pornește din zona cartierului Tineretului din Oradea, traversează râul Crișul Repede în dreptul Uzinei de Apă din zonă.

Traseul urcă dealul Podgoria, ocolește localitățile Săldăbagiu de Munte și Paleu, iar la capăt se conectează cu Centura Biharia, prin drumul de legătură dintre Paleu și centură, aflat în lucru.

Avantajul acestui traseu este că asigură continuitatea Centurii Oradea, contribuind la o mai bună conectivitate rutieră în zonă.

Printre dezavantaje se numără faptul că traseul intersectează o zonă inundabilă, ceea ce impune construirea unui viaduct de peste 800 de metri lungime, lucru ce ar crește atât costurile, cât și complexitatea lucrărilor.

Un alt dezavantaj este dificultatea obținerii avizelor, din cauza trecerii prin zona de protecție a uzinei de apă și a barajului existent pe râul Crișul Repede.

Traseul 2 are două opțiuni de plecare: T2A (16,4 km) și T2B (14,9 km).

T2A începe de la ieșirea din Oradea, înainte de localitatea Oșorhei, unde se va amenaja un nou sens giratoriu, iar de acolo drumul ocolește zona locuită din Oșorhei și se apropie de localitatea Fughiu.

T2B pornește din sensul giratoriu existent la intersecția cu drumul de Fughiu și Centura Oșorhei, ocolind localitatea Fughiu.

Traseul traversează râul Crișul Repede în amonte de baraj și necesită construirea a două poduri, peste Crișul Repede și un canal adiacent, urcând apoi dealul Podgoria printr-o zonă nelocuită și ocolind localitățile Săldăbagiu de Munte și Paleu.

Această variantă se conectează direct cu Centura Oșorhei și Inelul metropolitan de sud.

Al treilea traseu are o lungime de 17,6 km și diferă de T2 prin conectarea sa directă cu DN1.

Acesta ocolește complet localitatea Fughiu și începe din zona benzinăriei Lukoil de la ieșirea din Oșorhei, în direcția Aleșd.

 

 

 

 

Citiți revista ARENA Construcțiilor nr. 5/iulie-august 2024

Revista Arena Constructiilor iulie-august 2024

Sus