Solplanet x AeroFix

Sanctiunile ASF sunt pentru brokerii romani, nu pentru multinationalele straine

Firmele de asigurări au majorat în continuare prețul RCA și pe perioada plafonării impusă de Guvern, fără să suporte consecințe, acuză Confederația Operatorilor și Transportatorilor Autorizați din România (COTAR).

”Practic, multinaționalele din asigurări au sfidat conducerea Guvernului României, beneficiind de complicitatea ASF și a Consiliului Concurenței”, susțin reprezentații COTAR.

Mai mult, Vasile Ștefănescu, președinte confederației, se adresează primului ministru și președinților celor două Camere ale Parlamentului României și întreabă: ”Știți că ASF aplică sancțiuni doar brokerilor din asigurări, 99% dintre aceștia având capital românesc, în timp ce au fost ZERO sancțiuni pentru multinaționalele care înregistrează mii de reclamații la ASF pentru neplata despăgubirilor ?”

Transportatorii susțin că firmele de asigurări sunt protejate, fără menajamente, de către sectorul de Asigurări din cadrul ASF, nefiindu-le aplicate nici măcar un avertisment din momentul numirii noii conduceri, în decembrie 2023.

”Singurii care au luat din nou poziție publică față de această bataie de joc au fost organizațiile de transportatori și service-urilor auto. Brusc, în urmă cu câteva săptămâni, Consiliul Concurenței s-a trezit la viață, în urma unei sesizări transmise de către compania de asigurări Asirom”, spun reprezentanții COTAR.

Ei amintesc că firma de asigurări Asirom (acționar austriac Vienna Insurance Group) a fost amendată în anul 2018 cu 36,97 milioane lei pentru înțelegeri de tip cartel în privința prețului RCA. Compania a sesizat Consiliul Concurenței anul acesta, iar de aici a pornit o investigație asupra celor care au fost vocali și au atras atenția autorităților, aducând documente și dovezi despre ceea ce se întâmplă în piața de asigurări RCA.

În condițiile în care manopera de reparație decontată de firmele de asigurări reprezintă sub 5% din valoarea prețului RCA plătit de șofer, cei de la COTAR se întreabă cum de Consiliul Concurenței vede o problemă majoră acest cost de 5% decontat de către firmele de asigurări și nu vede că se repetă de câțiva ani scenariul majorării prețului RCA.

Cum este posibil ca Guvernului și Parlamentul să tolereze ca ASF și Consiliul Concurenței să nu fi declanșat nicio investigație privind creșterile de 300% ale prețului RCA, care afectează în mod direct 7,5 milioane de polițe RCA, precum și 300.000 de păgubiți RCA.

Reprezentanții COTAR susțin că sunt ”indicii serioase privind coordonarea simultană a multinaționalelor din asigurări”:

* în majorarea prețului RCA în perioada septembrie – octombrie 2021 (Exact în perioada în care companiei City Insurance i-a fost ridicată licența RCA de către ASF).

* în majorarea prețului RCA în martie 2023? (Exact în luna în care companiei Euroins i-a fost ridicată licență RCA de către ASF, iar Guvernul României a fost obligat să dea o Hotărâre de Guvern pentru plafonarea prețului la RCA)

* pentru creșterea prețului RCA pe perioada Hotărârii de Guvern pentru plafonarea prețului la RCA

* ca să achite doar parțial despăgubirile în baza poliței RCA.

De asemenea, reprezentanții COTAR se întreabă de ce nu a scăzut prețul RCA în condițiile în care brokerilor de asigurări le-au fost plafonate comisioanele de intermediere?

Și cum a fost posibil că în perioada plafonarii prețului RCA multinaționalele din asigurări să obțină celei mai mari profituri din ultimii 30 de ani (profituri istorice)?

 

 

 

Citiți revista ARENA Construcțiilor nr. 5/iulie-august 2024

Revista Arena Constructiilor iulie-august 2024

Sus