Solplanet x AeroFix

Faza II a unui drum de legatura primeste finantare

Proiectul ce prevede construirea drumului de legătură Autostrada A1, Arad – Timișoara – DN69 (Faza II) va primi finanțare nerambursabilă prin Programul Transport 2021 – 2021.

Contractul de finanțare a fost semnat de CNAIR SA și Ministerul Transporturilor în calitate de Autoritate de Management.

În februarie anul acesta, DRDP Timișoara a anunțat rezultatul licitației de atribuire a contractului de proiectare și execuție a lucrărilor pentru ”Drum de legătură Autostrada A1 Arad – Timișoara- DN 69 – Rest de executat”.

Ofertantul desemnat câștigător este Asocierea Drumuri și Poduri Banat SRL, Maxagro Center SRL, Opr Asfalt S.R.L, Obras Publicas Y Regadios S.A., cu preţul de 221.457.969 lei, fără TVA.

După semnarea contractului, perioada proiectare și execuție va fi de 12 de luni. Noul antreprenor va face și expertizarea lucrărilor care au fost realizate de constructorul precedent. La data rezilierii contractului anterior, în septembrie 2023, progresul fizic al lucrărilor era de aproximativ 25%.

Valoarea totală a Contractului de Finanțare este de: 217,35 milioane de lei și va fi finanțat prin Programul Transport astfel: contribuția Uniunii Europene din Fondul de Coeziune 73,06 milioane de lei, contribuția proprie – 109,59 milioane de lei, cheltuieli neeligibile inclusiv TVA – 34,69 milioane de lei.

Durata este de la dată semnării Contractului de Finanțare, dar nu mai târziu de 31.12.2029.

Obiectivul general al proiectului constă în realizarea conexiunii autostrăzii A1 cu orașul Timișoara și alte drumuri naționale și județene conexe, în vederea descărcării traficului rutier de pe autostrada Arad – Timișoara, cu scopul creșterii mobilității la nivelul infrastructurii rutiere aferente rețelei TEN-T, ce va contribui la promovarea competitivități economice și la îmbunătățirea condițiilor în transportul rutier de mărfuri și călători și la reducerea emisiilor poluante prin eliminarea / reducerea blocajelor de trafic prin reducerea duratelor de transport.

Obiectivul specific al proiectului este construirea a 10 km de drum nou, două poduri noi, șase pasaje și trei noduri rutiere, dar și reducerea timpului de parcurs cu aproximativ 7.7 min.

 

 

 

 

Citiți revista ARENA Construcțiilor nr. 5/iulie-august 2024

Revista Arena Constructiilor iulie-august 2024

 

Sus