”Două companii răspund de evoluția sau stagnarea proiectului ce vizează Autostrada A8, și anume CNAIR și CNIR”, este de părere Cătălin Urtoi, membru în consiliul de administrație al CNIR.
Potrivit datelor sale, în prezent, secțiunile Târgu Mureș – Miercurea Nirajului și Leghin (Vânători Neamț) – Motca din Autostrada A8 se află în faza de proiectare și urmează execuția. Lucrările vor începe în luna septembrie a acestui an.
Aceste două secțiuni sunt gestionate de CNAIR și sunt finanțate prin PNRR.
Secțiunea montană, Miercurea Nirajului – Leghin, a fost împărțită în șase loturi.
”Două loturi au fost scoase la licitație de Proiectare și Execuție de către CNAIR și sper să nu se întindă prea mult cu această procedură”, a mai spus Cătălin Urtoi.
Celelalte patru loturi de pe secțiunea montană Miercurea Nirajului – Leghin au fost transferate la CNIR prin ordin al Ministerului Transporturilor și ”sper ca până la sfârșitul lunii august 2024 să intre serios în analiza acestei companii pentru lansarea licitației de Proiectare și Execuție”, a mai declarat acesta.
În opinia sa, noua companie CNIR nu are niciun motiv să amâne această procedură după data de 31 august 2024.
”Orice amânare după această dată înseamnă compromiterea finalizării acestui proiect până în 2030 și neîndeplinirea obiectivului stabilit de ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu”, a completat Cătălin Urtoi.
Tronsonul Motca – Lețcani – Ungheni este în etapa finalizării SF-ului cu cele două dezbateri publice pe mediu în zilele de 11 iulie și 12 iulie de la Primăriile Iași și Pașcani.
După aceste dezbateri publice se va emite Acordul de Mediu și se va închide SF-ul.
”Acest proiect va evolua pozitiv doar dacă CNAIR va închide contractul cu Consitrans și vor fi aprobați indicatorii tehnico-economici pe acest tronson prin Hotărâre de Guvern.
După această etapă, este obligatoriu ca noua companie CNIR să preia de la CNAIR acest proiect și să lanseze până la sfârșitul anului licitația de Proiectare + Execuție”, a concluzionat Cătălin Urtoi.