Un studiu pe piața imobiliară rezidențială și nerezidențială din municipiul București a fost demarat de Consiliul Concurenței.
Acesta are scopul de a identifica posibile bariere care stau în calea dezvoltării industriei, dar și aspectele care pot induce în eroare consumatorul.
În cadrul studiului, vor fi analizate relațiile între companiile active pe piață, dar și modul de operare al acestora în diferite faze de dezvoltare imobiliară.
Astfel, autoritatea de concurență vizează clarificarea aspectelor care pot afecta concurența și, implicit consumatorii, cum sunt legislația, ritmul de dezvoltare, cauzele care conduc la creșterea prețurilor sau la eventuala diminuare a calității în construcții.
Ca urmare, Consiliul Concurenței va solicita informații de la actorii activi pe piața imobiliară, precum și opinia consumatorilor cu privire la calitatea construcțiilor, a facilităților disponibile sau a managementului acestora.
La finalul analizei, Consiliul Concurenței va emite propuneri și recomandări pentru eliminarea problemelor identificate.
Consiliul Concurențe reamintește că prioritatea autorității de concurență este reprezentată de identificarea și eliminarea oricăror disfuncționalități manifestate în cadrul piețelor și remedierea eventualelor disfuncționalități privind accesul sau relațiile companiilor active pe piață.
De asemenea, în cazul în care descoperă încălcări ale legii, Consiliul Concurențe inițiază procedurile necesare pentru a le sancționa.
Locuinte individuale si colective, intr-un viitor ansamblu din Capitala