Pentru atribuirea contractului de proiectare și construire a Variantei Ocolitoare Timișoara Vest au fost depuse cinci oferte.
Valoarea estimată a contractului pentru realizarea drumului în lungime de aproximativ 13,90 km este de peste 340 milioane de euro (1,69 miliarde lei fără TVA).
Finantarea va fi făcută din fonduri europene nerambursabile.
Pentru acest contract au depus oferte:
* Antrepriza de Reparații și Lucrări ARL Cluj SA (Strabag);
* Nurol İnşaat Ve Ticaret Anonim Şirketi
* Asocierea Concelex SRL (lider) – X-Way Infrastructure SRL – Retter Projectmanagement SRL, Automagistral – Pivden SRL;
* Asocierea Drumuri și Poduri Banat SRL (lider) – Maxagro Center SRL – OPR Asfalt SRL – Obras Publicas y Regadios SA – Antrepriza de Construcții Drumuri și Autostrăzi SRL –Autotehnorom SRL – CML.RO SRL
* Asocierea Precon Transilvania SRL (lider) – Selina SRL – Ilgaz Construction SRL – IBB-HIB România SRL – Bog’art SRL.
După semnarea contractului, antreprenorul va avea la dispoziție 30 de luni (șase luni proiectare și doi ani pentru execuție) pentru finalizarea lucrărilor.
VO Timișoara Vest face parte din rețeaua TEN-T Centrală, va realiza conexiunea rutieră între DN CenturaTimișoara și Varianta Ocolitoare Timișoara Sud (în execuție) și va sprijini inclusiv dezvoltarea economică regională.
Această centură va avea profil de Drum Național cu două benzi pe sens, iar în cadrul contractului vor fi realizate 10 lucrări de artă, din care trei sunt de o complexitate tehnică ridicată:
* Pasaj pe varianta de ocolire peste DN59+Pasaj peste CF100 în lungime de ~750 m,
* Pasaj pe varianta de ocolire peste DN 6 și CFR133 în lungime de ~450 m
* Pod pe varianta de ocolire peste râul Bega și peste rezervoarele de nămol în lungime de ~450 m.
De asemenea, pentru asigurarea relațiilor de trafic, vor fi amenajate patru noduri rutiere după cum urmează:
* la intersecția cu DN69 (E671) și Drumul național Centura Timișoara (DNCT);
* la intersecția cu DN6;
* la intersecția cu DN59A;
* la intersecția cu Radiala Nouă de Vest (C30).
Varianta de Ocolire Timișoara Vest pornește din Centura existentă a acestui municipiu și face conexiunea cu Varianta Ocolitoare Timișoara Sud (aflată acum în construcție).
Traseul traversează: CF218 (Timișoara – Arad), DN6, CF133 (Ronaț Triaj-Cenad), pârâul Beregsau, DN59A, CF100 (Timișoara – Jimbolia), Canalul Bega.