Oferte locuri de munca top

Baza unica de date pentru toate institutiile statului

Registrul Național al Datelor de Contact (RNDC), aprobat ieri de Guvern, va permite cetățenilor, mediului de afaceri și altor părți interesate să acceseze ușor și rapid informațiile de contact ale autorităților și instituțiilor publice.

Centralizarea datelor de contact pe contact.gov.ro va facilita comunicarea și colaborarea între diferitele autorități și instituții publice, va elimina nevoia cetățenilor de a căuta informații pe diferite platforme sau site-uri și va elimina povara administrativă a interacțiunii pe cale separată cu sistemele IT ale diverselor autorități și instituții publice, consideră inițiatorii acestei HG.

Această instituție va fi administrată de Secretariatul General al Guvernului, care va asigura și suportul tehnic.

În termen de șase luni de la data intrării în vigoare a hotărârii, toate autoritățile și instituțiile publice au obligația înrolării în platforma contact.gov.ro

De asemenea, cu un registru oficial, va fi asigurată actualizarea constantă și corectitudinea datelor de contact, evitând situațiile în care informațiile sunt incorecte sau depășite.

Registrul va oferi cetățenilor posibilitatea de a observa mai clar modul în care sunt alocate fondurile publice către diferite autorități și instituții, promovând astfel transparența în utilizarea resurselor bugetare.

În prezent, nu există un registru național de evidență a datelor de contact ale autorităților și instituțiilor publice.

Așadar, principala problemă care definește cel mai bine la nivel general, național, situația privind accesul facil al cetățenilor la informații de interes public este reprezentată de: dezvoltarea insuficientă în România a unor platforme care să cuprindă un inventar sau registru al tuturor datelor de contact ale autorităților și instituțiilor publice.

Această problemă care afectează întreaga populație a țării, deopotrivă mediul public și mediul privat, poziționează țara, în ciuda evoluțiilor înregistrate, încă în partea de jos a clasamentelor internaționale relevante domeniului.

Investitie de 76 mil euro pentru proiect de mediu  

Dezvoltarea unui registru de bază, cuprinzând datele de contact ale instituțiilor publice, până în acest moment, a fost afectată de absența unei scheme arhitecturale clare de administrare la nivel național a serviciilor publice electronice. Coroborat, a lipsit și o soluție arhitecturală de interoperabilitate obligatorie pentru toate serviciile publice centrale. În contextul analizei facilităților tehnice cheie care să susțină serviciile publice electronice, s-a remarcat lipsa cloudului guvernamental, aflat în implementare și migrarea sistemelor informatice în cloud.

România are în prezent 15 registre, care sunt insuficiente pentru a acoperi multitudinea de nevoi de informare reciprocă pe care autoritățile și instituțiile publice le au în prestarea serviciilor publice, iar, suplimentar, s-a remarcat nevoia întăririi cooperării interinstituționale.

 

 

 

 

 

 

Citiți revista ARENA Construcțiilor nr. 1/martie 2024

Revista Arena Constructiilor martie 2024

Sus