Solplanet x AeroFix

Drumul expres Craiova – Pitesti: Tronsonul Craiova – Bals avanseaza

Pe șantierul tronsonului 1 al drumului expres DX12 Craiova – Pitești, dintre Craiova și Balș, se află în prezent 150 de muncitori și 221 de utilaje, echipamente și autocamioane.

Lucrările de execuție a acestui lot au fost reluate la finalul lunii septembrie anul trecut, iar constructorul turc, Ozaltin, are la dispoziție un an și șase luni pentru finalizarea lucrărilor.

La rezilierea primului contract stadiul lucrărilor era de 57%, iar pentru restul de executat stadiul lucrărilor a ajuns în prezent la 6,5%.

Pe tot traseul tronsonului sunt în desfășurare lucrări de terasamente (stabilizări cu lianți hidraulici a umpluturilor de pământ, realizarea stratului de formă și așternerea statului din fundația de balast).

De luni vor începe lucrările de balast stabilizat in situ, iar după atingerea rezistențelor la compresiune a balastului stabilizat, în săptămâna 11-17 martie va începe realizarea tronsoanelor experimentale pentru primul strat de asfalt AB 31,5.

La nodul rutier cu DN 65 F (Centura de Nord Craiova) sunt în desfășurare lucrările de terasamente pentru reconfigurarea noii intersecții a Drumului Expres cu Centura Craiova Nord (DN 65F) prin realizarea noii intersecții de tip girație.

La acest moment se lucrează la 11 structuri în paralel, dintr-un total de 15 structuri, de la armare elevații până la realizarea cuzineților în vederea montării aparatelor de reazem și ulterior montarea grinzilor prefabricate.

Grinzile prefabricate din beton precomprimat au început să fie produse la furnizorul de grinzi, acesta având termen de livrare, pentru toate cele 294 de grinzi, sfârșitul lunii aprilie.

O parcare subterana va fi realizata intr-un municipiu

Au demarat lucrările de colectare și evacuare a apelor de pe viitoarea suprafață carosabilă prin realizarea de șanțuri și rigole din beton.

Lucrările la ITS (sistem inteligent de transport) vor începe în luna martie, relocarile de utilități sunt toate finalizate.

Antreprenorul lucrează ”într-un ritm proporțional cu fronturile unde se pot executa lucrări și este mobilizat corespunzător”, apreciază reprezentanții DRDP Craiova.

Pe șantier se lucrează cu 150 muncitori calificați în construcții și necalificați, 85 de autobasculante și 136 utilaje și echipamente de construcții.

Valoarea contractului este de 439,29 milioane de lei fără TVA.

Tronsonul 1 Craiova – Balș are o lungime de 17,70 km și va cuprinde 15 poduri și pasaje; două noduri rutiere (Nodul de la km 0+000 intersecția cu Centura de Nord Craiova și seminodul rutier de la km 1+400); o parcare de scurtă durată stânga/dreapta la km 14+190.

 

 

 

 

Citiți revista ARENA Construcțiilor nr. 8/noiembrie – decembrie 2023

Revista Arena Constructiilor nov-dec 2023

Sus