Oferte locuri de munca top

Autostrada Sibiu – Pitesti: pe circa 69 km vor incepe lucrarile in acest an

Pentru aproape 69 km din Autostrada A1 Sibiu – Pitești urmează să înceapă anul acesta lucrările de construire. Pe alți peste 40 km lucrările sunt în curs de execuție.

Această autostradă va avea lungimea de 122 de km și este împărțită în 5 secțiuni, dintre care Secțiunea 1: Sibiu – Boița (13,17 km) a fost dată în trafic în decembrie 2022.

Valoarea cumulată a celor patru secțiuni ce urmează să fie construite se ridică la circa 2,7 miliarde de euro.

Secțiunea 2: Boița – Cornetu (31,33 km)

În scurt timp va fi emisă autorizația de construire și vor începe efectiv lucrările, întrucât a fost finalizat atât Proiectul pentru Autorizația de Construire aferent sectorului care cuprinde viaductul de la Boița în lungime de 700 metri, similar celui de la Tălmăcel, cât și Proiectul Tehnic de Execuție,

Contractul aferent acestei secțiuni prevede și construirea a 49 de poduri și viaducte, precum și 7 tuneluri cu lungimi cuprinse între 250 m și 1590 m.

Totodată, va fi construit un ecoduct de 210 m, în zona localității Lazaret, care va traversa râul Olt, calea ferată și DN7.

Antreprenorul proiectului este asocierea condusă de constructorul turc Mapa Insaat Ve Ticaret AS.

Această secțiune ar trebui finalizată și dată în trafic în 2028.

Secțiunea 3: Cornetu – Țigveni (37,40 km)

Pentru această secțiune este în curs de elaborare Proiectul pentru Autorizația de Construire.

În prezent se desfășoară lucrări de amenajare a organizării de șantier în comuna Cepari, pe un teren de 7 hectare, unde vor fi amplasate birourile administrative, precum și stațiile proprii de asfalt și beton, liniile de producție prefabricate (grinzi din beton).

Contractul prevede și construirea a 96 de poduri și viaducte, a celui mai lung tunel de autostradă din România cu lungimea de 1,7 km, și a unui  ecoduct în zona localității Călinești, care va traversa râul Olt, calea ferată și DN7.

De asemenea, vor mai fi realizate două noduri rutiere, la Cornetu și Rudeni, două spații de servicii și un Centru de Întreținere și Coordonare.

Antreprenorul proiectului este asocierea condusă de constructorul italian Webuild SPA.

Această secțiune ar trebui finalizată și dată în trafic în 2027, conform contractului.

O singura oferta pentru un contract de 28 mil euro

Secțiunea 4: Țigveni – Curtea de Argeș (9,86 km)

Antreprenorul austriac Porr Construct execută lucrări atât la corpul autostrăzii, cât și la cele două tuneluri paralele.

Mobilizarea antreprenorului pe acest lot este apreciată de oficiali ca fiind una foarte bună, iar dacă ritmul lucrărilor se va menține lucrarea va fi finalizată înainte de termenul contractual care este anul 2027.

Pe întregul amplasament al proiectului erau circa 500 muncitori și 165 utilaje și echipamente de construcții, la jumătatea acestei luni.

Secțiunea 5: Curtea de Argeș – Pitești (30,35 km)

Antreprenorul italian Webuild SPA a mobilizat pe întregul șantier aproximativ 980 persoane.

Rritmul lucrărilor este ”unul bun, proiectul fiind chiar în avans față de grafic, iar dacă se menține, ar putea fi finalizat la sfârșitul acestui an, înainte de termen”, este de părere Ionel Scrioșteanu, secretar de stat la Ministerul Transporturilor.

Pe această secțiune se construiesc și trei noduri rutiere, după cum urmează:

* Curtea de Argeș

Aici continuă lucrările de umpluturi și terasamente în zona bretelelor de acces ale nodului rutier și realizarea zidurilor de sprijin aferente bretelei 1.

A fost finalizată realizarea elevațiilor pasajului peste DJ704H amplasat pe breteaua 1.

* Băiculești

Au fost realizate podurile casetate și podețele dalate, precum și umpluturile de pământ în zona racordului cu autostrada, pe bretelele 1, 2, 3 și 4 ale nodului rutier, inclusiv așternerea stratului de balast stabilizat.

* Bascov

Se lucrează la armarea, cofrarea și betonarea zidului de sprijin între km 121+395 și km 121+640 calea dreaptă.

Se execută lucrări de umpluturi cu pământ între zidurile de sprijin, la capătul tronsonului 5 al autostrăzii.

Autostrada Sibiu – Pitești va lega Centrul și Vestul României de rețeaua europeană de autostrăzi, fiind parte importantă a Coridorului de Transport Pan-european nr. IV.

 

 

 

 

Citiți revista ARENA Construcțiilor nr. 8/noiembrie – decembrie 2023

Revista Arena Constructiilor nov-dec 2023

Sus