Proiectul tehnic pentru realizarea drumului expres Arad – Oradea ar urma să fie elaborat până la finalul acestei luni, după care vor fi făcute demersurile necesare în vederea lansării procedurii de achiziție publică pentru atribuirea contractului de execuție.
Consiliul Județean Bihor a aprobat recent indicatorii tehnico-economici actualizați pentru acest obiectiv de investiții.
Președintele Consiliului Județean Bihor, Ilie Bolojan, a declarat: „După ce va fi predat proiectul tehnic la sfârșitul lunii noiembrie și după finalizarea auditului de siguranță rutieră al proiectului tehnic, iar mai apoi aprobarea Hotărârilor de Guvern privind indicatorii tehnico-economici și exproprierea terenurilor afectate, în luna decembrie ne propunem să organizăm procedura de licitație pentru selectarea constructorilor”.
Lucrările vor fi împărțite în trei tronsoane: Oradea – Salonta, Salonta – Chișineu Criș și Chișineu Criș – Arad.
Valoarea totală estimată a proiectului, conform studiului de fezabilitate, este de 11,7 miliarde de lei, inclusiv TVA, iar durata de execuție propusă este de 24 de luni.
Săptămâna trecută a fost avizat acordul de mediu din partea Agenției Naționale de Mediu, unul din cele mai importante avize, având în vedere ariile protejate limitrofe traseului drumului expres.
Drumul va avea o lungime 120,1 km, cu patru benzi de circulație, la care se adaugă legăturile cu principalele orașe de pe traseu.
În județul Bihor, proiectul prevede trei noduri importante: nodul rutier din Oradea, drumul de legătură cu orașul Salonta (județul Bihor), de 5 km, și drumul de legătură cu punctul de trecere a frontierei cu Ungaria (Salonta – Békéscsaba), de 9,85 km.
Cine oferteaza pentru un contract rutier estimat la 30 mil euro
„În Oradea este cel mai important nod rutier din județul Bihor, având două direcții principale, respectiv legătura cu Sântandrei și drumul expres care pleacă spre Arad, printre Sântandrei și Oradea, spre localitatea Livada. Asigură, de asemenea, legătura cu Oradea și zona metropolitană, pe axa Sântandrei – Giriș – Toboliu. Al doilea element important este zona de la Salonta. Există un nod rutier care este situat la intersecția dintre drumul expres și drumul județean 795 de la Salonta înspre Tinca, iar pentru a evita tranzitarea Municipiului Salonta de către cei care vin, de exemplu, dinspre Arad, s-a aprobat un drum de legătură. Un alt nod rutier important este joncțiunea cu drumul expres din Ungaria spre Békéscsaba, cei aproxiamtiv 10 km, unde se va amenaja un punct de trecere a frontierei și o parcare”, a explicat Ilie Bolojan.
Lungimea totală a noului drum, inclusiv cu legătura din Arad de aproximativ 3 kilometri, va fi de 138 de kilometri.
Traseul va cuprinde 86 de poduri și pasaje, pentru a se respecta regulile de biodiversitate din zona Salonta – Chișineu Criș.